• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שאלות מקו ההלכה כ"ו אלול תשפ"ג - שבת ר"ה, מצית יום טוב, הכנה, יום טוב, סימנים, וידוי בתקיעות, כיבוי גז, בכי בחג, התרת נדרים, כיפור | הרב שמעון ללוש


השיעור השבועי שע"י קו ההלכה הספרדי, מבית הכנסת "זכרון דליה" אלעד,
כל יום שלישי בערב בין השעות 20:30-21:15
ניתן להאזין בשידור חי בקו התפילות בטלפון: 0722575766 ‏‏‏‏

תוכן השיעור: שבת ראש השנה, מצית יום טוב, הכנה, יום טוב, סימנים, וידוי בתקיעות, כיבוי גז, בכי בחג, התרת נדרים, צום כיפור, ועוד
(מתוך השאלות האקטואליות שנשאלו במשך השבוע בקו ההלכה)

השאלות:
א. הראו לי מצית חדשה מיוחדת ליום טוב, ונקראת "מצית יום טוב", האם מותר להשתמש בה בראש השנה?
* השימוש במטריה "מגן השבת"

ב. במוצאי שבת הקרוב, ממתי מותר להכין צרכי סעודה של ליל יום טוב שני?

ג. האם מותר להפשיר אוכל בשבת בצהרים, וכן לקרר שתיה, בשביל ליל יו"ט שני?

ד. אם השעון שבת של הפלאטה ושל המזגן מכוונים לפי השעות של שבת, האם מותר אחרי צאת השבת לשנות את השעות לפי הצורך ביום טוב שני?

ה. השנה אני מתחיל בעזרת ה' להיות בעל תוקע, כמה שניות צריך להיות התקיעה של תשר"ת?

ו. מתי עדיף להביא את הסימנים בליל ראש השנה, ומתי להביא את השהחיינו?

ז. מי שהולך בהכל ע"פ הקבלה, האם מותר לו לומר את הוידוי שבין התקיעות?

ח. מה העצה הכי נכונה בשביל לכבות את הגז ביום טוב?

ט. עד כמה צריך להיזהר שלא לבכות בשבת של ראש השנה?

י. אם יש לי נדר שאני צריך לעשות עליו התרה, האם יועיל לי לסמוך על ההתרה שבערב ראש השנה?

יא. אמא שלי מבוגרת ויש לה מחלות רקע, שנה שעברה אמרו לה שלא לצום בכיפור, והיא בכל זאת צמה, האם השנה היא צריכה לצום?


[ניתן להאזין/לצפות בשיעורי הרב בקול הלשון בטלפון: 03-6171111 להקיש *7 ואז קוד 972202 וכן בקישור: https://www.kolhalashon.com/New/RavDaf/RavInfoD.aspx?RavID=972202&English=False&Lang=Hebrew]
 
נערך לאחרונה:
@הרב שמעון ללוש שכויח הרב.
רצינו לשאול אם הרב מתכוון צורך בעניין השעון שבת, זה גם צורך שלא יהיה דלוק סתם המזגן. לדוגמא יודעים שביו"ט ראשון צריכים את המזגן בחדר בשעה כזאת וכזאת. וביום טוב שני נמצאים רוב הזמן בסלון ולא רוצים שיהיה דלוק סתם, אז אחרי זמן שהוא דלוק רוצים לעשות שיכבה לדוגמא בעוד חצי שעה.
לא מחמת קור או חום אלא מחמת ביזבוז.
 
רצינו לשאול אם הרב מתכוון צורך בעניין השעון שבת, זה גם צורך שלא יהיה דלוק סתם המזגן.
ב"ה
שלום וברכה,
מחילה על האיחור..
נראה שכל שעושה כדי למנוע הפסד ממון וכדומה, נחשב ג"כ צורך ומותר,
שהרי אין הגבלה שדוקא במקום צורך מסויים התירו, רק שהוספתי בשיעור שברור שאם התירו זה דוקא לצורך, אבל לעשות ביו"ט פעולה כזו שאין בה שום צורך, בזה הסברא נותנת שיש להימנע. (ויש לדון אם נחשב 'טלטול שלא לצורך כלל', שאסור אפילו בכלי שמלאכתו להיתר, ונראה דכל שכוונתו כדי שלא ידלק, אזי לענין טלטול מוקצה, אינו נחשב 'שלא לצורך כלל', שגדר זה לענין מוקצה עניינו דוקא כשמטלטל ממקום למקום ללא כל מטרה, וכאן יש מטרה, כדי שלא ידלק. אלא שעדין כיון שאין לו מטרה בזה שלא ידלק, נראה שיש להימנע ביו"ט מלגרום כיבוי, וכאמור. אבל אם רוצה למנוע הפסד ממון, יש בזה סיבה מספקת ומותר).
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון