שלום @הרב שמעון ללוש
אם הטעם של מכין קיים דוקא שרוצה לחסוך זמן בחול, ולכן התירו הפשרה ועוד.
מדוע בשבת הסמוכה ליו"ט אסור לחמם על הפלאטה מאכלים, ורק להפשיר מותר? הרי באמת גם במוצאי שבת - ליל יו"ט נצטרך לחכות והמאכל לא יהיה מוכן ישר. נמצא שלא רציתי לחסוך זמן על חשבון השבת, אלא זה דבר שאי אפשר לעשותו בזמן אחר (אפשר אבל זה מאוחר לעומת מתי שארצה לאכול) וממש כמו דין הפשרה.
אם הטעם של מכין קיים דוקא שרוצה לחסוך זמן בחול, ולכן התירו הפשרה ועוד.
מדוע בשבת הסמוכה ליו"ט אסור לחמם על הפלאטה מאכלים, ורק להפשיר מותר? הרי באמת גם במוצאי שבת - ליל יו"ט נצטרך לחכות והמאכל לא יהיה מוכן ישר. נמצא שלא רציתי לחסוך זמן על חשבון השבת, אלא זה דבר שאי אפשר לעשותו בזמן אחר (אפשר אבל זה מאוחר לעומת מתי שארצה לאכול) וממש כמו דין הפשרה.