• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הכנה משבת לחול או יו"ט

abc123

Well-known member
שלום @הרב שמעון ללוש
אם הטעם של מכין קיים דוקא שרוצה לחסוך זמן בחול, ולכן התירו הפשרה ועוד.
מדוע בשבת הסמוכה ליו"ט אסור לחמם על הפלאטה מאכלים, ורק להפשיר מותר? הרי באמת גם במוצאי שבת - ליל יו"ט נצטרך לחכות והמאכל לא יהיה מוכן ישר. נמצא שלא רציתי לחסוך זמן על חשבון השבת, אלא זה דבר שאי אפשר לעשותו בזמן אחר (אפשר אבל זה מאוחר לעומת מתי שארצה לאכול) וממש כמו דין הפשרה.
 
ב"ה
שלום וברכה,
הטעם שרוצה לחסוך זמן, הוא אחד הטעמים, ומשתמשים בסברא זו כשיש סברות נוספות, כגון צורך מצוה, וגם שהוא מעשה פשוט דלא מנכרא מלתא, כמבואר בחזו"ע שבת ח"ב לענין הוצאת פת לסעודה רביעית. אבל טעם זה לבד אין נכון לסמוך עליו.

נ.ב. במדור זה לא לתייג את השאלה לרב מסויים, אא"כ השאלה על דברים שכתב אותו רב בעצמו,
בתקוה להבנה.


בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון