• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הכנה משבת לליל הסדר במוצאי שבת

רבקה

New member
בס"ד

שלום לכבוד הרב!
ברצוני לברר, האם מותר להוציא בשבת מההקפאה או מהמקרר מאכלים שהוכנו לכבוד לילי הסדר?
 
שלום וברכה

מותר להוציא בשבת ערב פסח מאכלים מההקפאה או המקרר מאכלים שהוכנו לכבוד ליל הסדר.

מרן זיע"א כתב בחזו"ע שבת (ח"ב עמוד תמז) שמותר להוציא בשבת מתוך המקרר חלה שהיא קפואה, כדי להפשירה, ויהיה אפשר לאכלה בסעודה רביעית, ומה גם שהוא לצורך מצוה ואין להחמיר. שיש לסמוך על מ"ש החיי אדם (כלל קנג סי' ו) שאם לא ימצא הדבר בנקל מותר להביא יין או מים וכיו"ב מיום טוב לחברו, שכל זה לא נקרא 'הכנה', שכל שישי מצוה בדבר יש להקל, ובשות מהרש"ג ח"א (סי' סא) כתב שלא מיקרי הכנה אלא במקום שכוונת העושה לחשוך לו זמן מהחול, מפני שבשבצ הוא פנוי יותר, ובעשייתו דבר זה בשבת מרויח זמן. אבל במקום שאם לא יעשה הדבר בשבת, לא יוכל לעשות הדבר ההוא במוצאי שבת כלל, נמצא שאין כוונת העושה להחליף מעשה של החול ליום שבת, שפיר דמי, ובמשנה ברורה (ס"ס תרסז) כתב בשם האחרונים שדוקא לסדר לערוך השלחן משבת לו"ט אסור, אבל להוציאו להביאו מן הסוכה אל הבית מותר. ע"ש. ודחה מש"כ בספר שלחן שלמה (ס' רצ ס"ק יג) להחמיר בזה. והעיקר להתיר בזה. ע"ש.

בברכה רבה
 
אך עם זאת יש להדגיש שאין לסדר את השלחן והכלים בשבת ערב הפסח לצורך ליל הסדר, אלא עד לאחר שיעברו שלש עשרה דקות וחצי אחר השקיעה, שאין שבת מכין ליום טוב כמו שפסק בילקוט יוסף שבת ח"ב עמוד רכג.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון