• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הכנת חמין

abc123

Well-known member
אם אדם רוצה להכין בשישי (יום ב' דר"ה) חמין, אבל לא מבושל כל צרכו. ושהפלטה תסיים את הבישול במשך הלילה. האם מובא משהו לגבי זה בפוסקים? שהרי צריך לכאורה שיהיה ראוי לאורחים כבר ביו"ט.
 
מעתיק לך את דברי האור לציון ח"ג (פכ"ב סע' ג):

יש להזהר שהמאכלים שמבשל ביום טוב יהיו ראויים לאכילה ביום טוב עצמו, ולפחות בשיעור מאכל בן דרוסאי. ויש להזהיר לנוהגים תמיד בערב שבת להניח חמין חי סמוך לשקיעה, והוא מתבשל והולך עד שבת בבוקר, שכשחל יום טוב בערב שבת, יקדימו את בישול החמין בכדי שיתבשל מבעוד יום. ומי ששכח לבשל מוקדם, ונזכר סמוך לערב, יתן בסיר לפני שמניחו על האש דבר המתבשל מהר, כגון ביצה וכדומה, כדי שמאכל זה יהא ראוי לאכילה מבעוד יום. וכשחל יום טוב שני בערב שבת, וכגון בראש השנה, או ביום טוב שני בחוץ לארץ אפשר להקל לבשל סמוך לחשיכה אף שהאוכל לא יהא מוכן מבעוד יום.
 
חזור
חלק עליון