• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הכשרת תנור שבלע איסור

ביביע אומר חלק ז מפורש כמדומני תשובה י או יא או יב, שם יש תשובה לגבי כלי פורצליין שלבעלי תשובה, והוא כותב בסוף השתובה את החשבון שאני אמרתי שאם יש הפסד מרובה ויש אפשרו או לזרוק או לסמוך על נטל"ף סומכים על נטל"פ! ולמה? כי לא גזרו אינו בן יומו במקום הפסד

מפורש ביביע אומ ר חלק ז שם, ולכן זה כמו מה שכתב לגבי גוי בחלק ט ולכן ביחווד חלק ז לא מדובר על הפסד לכן הוא חילק ששם שצריך ליבון חמור, הדברים ברורים ופשוטים כמו שאני כבתבתי מתחילה
הכל היה מחשובן אצלי מראש. אין בילבולים סולת נקיה ולכן אני כתבתי לו מהתחלה(תבדקו אותי) שאם אין ברירה מספיק לו להמתין נטל"פ
 
לא צריך לדמות את המרדה של גוי למקרה של יהודי- אלא מבואר בפוסקים על על פי הגמרא על אותה פינקה שרבי אמי רצה לשבור מה שהביא שם ביביע אומר שלא גזרו על זה גזרה של אינו בן יומו, ללא קשר לגוי. אני ממש לא מתבסס משם
 
שם משיג על שו"ת השבי"ט ח"ג סי' יב שהתיר בנידונו (ששם רצו "להכשיר" כלים "שהיו" של עכו"ם וכעת עברו ליד ישראל, ע"ש)
אני מתקן, הסוגריים הם הבנה שלי בשו" השבי"ט, אבל בהבנת מרן היבי"א יותר נראה שהבין שזה בדיוק כמו נידון הרב שחיבר, וכמו שכתבתי קודם לכן בסוגריים, דאיירי שהישראל רוצים להשתמש בתנור של הגויים.
וכך צ"ל בדברי: שם משיג על שו"ת השבי"ט ח"ג סי' יב שהתיר בדיוק באותו נידון (ששם לפי הבנת היבי"א רצו "להכשיר" כלים "של עכו"ם" לצורך שימוש ישראל, ע"ש), ע"כ.
וההמשך כמו שהמשכתי שם, (וכעת אערוך דברי הקודמים כראוי).
 
אני בכוונה עניתי להושע שיכול להכשיר בליבון קל ונטל"פ כי סתם תנור ברור שיש בו הפסד לזרוק אותו
במקרה של הושע זה הוא לא יזרוק תנור זה לא תנור שלו אז אם לא נדמה למרדא איך יועיל ליבון קל ונטל"פ?
והאם לדמות למרדא או לא יש לעיין בפוסקים אחר שמדקדוק לשון התוס' והפוס' משמע דוקא בגוונא של "בכל פעם מחדש" כדאמרן
 
חזור
חלק עליון