• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הכשר תנור אפייה לבשר וחלב

שלום רב,

בילקוט יוסף איסור והיתר (סימן פט סעיף פח) ובילקו"י פסח ב (סימן תנא עמוד שסה) כתב שכדי להכשיר התנור לענין 'תבשיל של אוכל' יש להמתין מעת לעת ולהסיק בחום הגבוה ביותר כשליש שעה. אבל 'במשקים כגון מרק וכיוצא' אין להתיר אלא א"כ היתה הקדרה מכוסה היטב.

השאלה מה ההגדרה של משקים לענין זה, והנפקא מינה כעת לענין עוגת גבינה הנפוצה בחג השבועות שהיא תערובת רכה ממש. ואם כי בילקו"י איסור והיתר שם התיר בזה 'עוגות הממולאים גבינה', שמא מיירי דווקא בעוגות ממולאים, ולא בעוגה הנ"ל שכולה בלילה רכה מאד.

תודה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון