הליכות שבת או הליכות ברכות?מרן שליט"א אמר בשיעורו השבועי האחרון, שכל מי שיש לו ספר זה בבית, יקרע את העמוד שכתוב בו שמי שמיקל ברוב יבש וכו' יצא לו בנים שבבניקים, כי אלו דברי שטות.
אני ראיתי זאת בהליכות ברכותהליכות שבת,
ידוע כי הרב מלכא דרכו ללכת על פי דרך המשנ״ב משום מה. ואף שמביא לעיתים דעת מרן.מרן שליט"א אמר בשיעורו השבועי האחרון, שכל מי שיש לו ספר זה בבית, יקרע את העמוד שכתוב בו שמי שמיקל ברוב יבש וכו' יצא לו בנים שבבניקים, כי אלו דברי שטות.
זה נמצא גם בהליכות ברכות (ששם חובה לקרוע את ההקדמה...) וגם בהליכות שבת ח"במרן שליט"א אמר בשיעורו השבועי האחרון, שכל מי שיש לו ספר זה בבית, יקרע את העמוד שכתוב בו שמי שמיקל ברוב יבש וכו' יצא לו בנים שבבניקים, כי אלו דברי שטות.
ועוד הוסיף מרן שליט''א שהמחבר הזה כותב שצריך לברך שהחיינו על פאה נכרית ב''מ שאלו דעותיו...מרן שליט"א אמר בשיעורו השבועי האחרון, שכל מי שיש לו ספר זה בבית, יקרע את העמוד שכתוב בו שמי שמיקל ברוב יבש וכו' יצא לו בנים שבבניקים, כי אלו דברי שטות.
אין עמוד שבו כתובים הדברים הנ"ל. אלו דבריו בהקדמתויקרע את העמוד שכתוב בו שמי שמיקל ברוב יבש וכו' יצא לו בנים שבבניקים, כי אלו דברי שטות.
זה לשונות בהליכות ברכותעוד הוסיף מרן שליט''א שהמחבר הזה כותב שצריך לברך שהחיינו על פאה נכרית ב''מ שאלו דעותיו...
מביא מעשה לסתור?אין עמוד שבו כתובים הדברים הנ"ל. אלו דבריו בהקדמתו
מופלא בעיני איך לא ראית את הבעיייתיות במה שכתב, שהרי כותב:זה לשונות בהליכות ברכות
![]()
והסברא בזה ברורה מאוד, שהרי ההולכת סוברת שמותר [ואע"פ שיש לדון על עצם הלכה זו, מ"מ כך היא עושה בפועל], וכיון שכן למה לא תברך?
אין סיכוי בעולם שברוב חנויות הפיצה מערבים כמות כזו. אין שום סיבה בעולם שיעשו זאת. זה לא כלכלי.והעביר שיעור הלכתי בעניין ברכת הפיצה. והאריך לומר כי עבר על כל הפיצריות של ירושלים לוודא כי מכניסים כ-90% חלב, וברכתו מזונות.
דבר ראשון, אודה שלא דייקתי וכתבתי 90% לגוזמא. מ״ש שיהיה רוב חלב ממים כדי שתהיה ברכתו מזונות.אין סיכוי בעולם שברוב חנויות הפיצה מערבים כמות כזו. אין שום סיבה בעולם שיעשו זאת. זה לא כלכלי.
כאמור הרב מלכא לא פוסק בדעה הזו, וסובר שכל שיש רוב על פני המים בבצק ברכתו מזונות.בזמנו כשלמדו אצלינו בכולל הלכות ברכות, ביקשו מפיצה בר אילן מגש של בצק בלי שום תוספת, ואלו שטעמו אמרו כי הלחמניות "המוציא" של אנג'ל יותר מתוקות מזה.
כפי שאמרתי הוא אמר לנו כן בעל פה בשיעור.אם מישהו יכול לבדוק אם כותב כדברים הללו בספרו, (ואולי להביא גם צילום), אודה מאוד.
לא הבנתי מה כן אמר.דבר ראשון, אודה שלא דייקתי וכתבתי 90% לגוזמא. מ״ש שיהיה רוב חלב ממים כדי שתהיה ברכתו מזונות.
לפי מרן זיע"א אין נפק"מ כלל ב"כמות" אלא תלוי ב"טעם" בלבד.כאמור הרב מלכא לא פוסק בדעה הזו, וסובר שכל שיש רוב על פני המים בבצק ברכתו מזונות.
מ״ש - מה שאמר. שכל שיש רוב חלב מברכים מזונות.לא הבנתי מה כן אמר.
מה עם פיצה אורי???אין סיכוי בעולם שברוב חנויות הפיצה מערבים כמות כזו. אין שום סיבה בעולם שיעשו זאת. זה לא כלכלי.
בזמנו כשלמדו אצלינו בכולל הלכות ברכות, ביקשו מפיצה בר אילן מגש של בצק בלי שום תוספת, ואלו שטעמו אמרו כי הלחמניות "המוציא" של אנג'ל יותר מתוקות מזה.
וגם עשיתי כעת סבב טלפונים, עם הפיצות המרכזיות באזור בר אילן בי-ם, להלן תשובותיהם:
פיצה בר אילן ואמרו לי שהחלב יחד עם הסוכר הם מעל 50%.
דוקטור פיצה אמרו לי שיש רוב חלב, אבל לא ידעו להגיד לי אם יש 90%. היה נשמע שאין.
בפיצה-סיטי כ80% אחוז חלב (כלומר על כל 3 קילו קמח ליטר חלב. כנגד כל 4 ליטר חלב ליטר מים. וע"ז מוסיפים שמן וסוכר).
דוקוטור פיצה 65% חלב.
ונמצא שאין אף פיצה שמכניסים 90%.
ודי בזה.
(וכל זה אחר שברור שאם הם משקרים זה לומר שיש יותר חלב ממה שיש באמת, ואין צד שישקרו להיפך).
אם מישהו יכול לבדוק אם כותב כדברים הללו בספרו, (ואולי להביא גם צילום), אודה מאוד.
לא בדקתי.מה עם פיצה אורי???