• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הליכות עולם בראשית שנה א סעיף י

amit26

Active member
כל מה שהבן איש חי כתב בהליכות עולם בראשית שנה א סעיף י לברך שוב על טלית גדול ואפילו בעודה עליו הרב עובדיה חולק? כי בהליכות עולם הוא לא רשם הערות לדברים האלו
 
קודם כל יישר כוח שאתה לומד בספרי מר"ן זצ"ל והרב עובדיה וכן שואל ומתעניין .
ראשית, הליכות עולם זה חיבור שכתב מרן הרב הרב עובדיה על הבן איש חי, ולגבי מה שכתב הבן איש חי בשנה ראשונה פרשת בראשית אות י בתחילת הסעיף מדובר לעניין אדם שפשט טליתו כדי להיכנס לבית הכסא ודינו שאם רוצה לחזור וללבשו שוב אין צריך לברך, ולא כדעת השו"ע שכתב בסימן ח בסעיף יד שצריך לחזור ולברך, אך האחרונים נוקטים בזה סב"ל נגד מרן ולא מברכים כ"כ הבן איש חי, כף החיים, אור לציון, יביע אומר ועוד..
 
קודם כל יישר כוח שאתה לומד בספרי מר"ן זצ"ל והרב עובדיה וכן שואל ומתעניין .
ראשית, הליכות עולם זה חיבור שכתב מרן הרב הרב עובדיה על הבן איש חי, ולגבי מה שכתב הבן איש חי בשנה ראשונה פרשת בראשית אות י בתחילת הסעיף מדובר לעניין אדם שפשט טליתו כדי להיכנס לבית הכסא ודינו שאם רוצה לחזור וללבשו שוב אין צריך לברך, ולא כדעת השו"ע שכתב בסימן ח בסעיף יד שצריך לחזור ולברך, אך האחרונים נוקטים בזה סב"ל נגד מרן ולא מברכים כ"כ הבן איש חי, כף החיים, אור לציון, יביע אומר ועוד..
תודה על החיזוק! אין כמו התורה של מרן, אי אפשר להפסיק ללמוד

התכוונתי לדברים הבאים : "כך העלתי בספרי הקטן מקבציאל. מיהו אם החליף בגדיו ולובש טלית קטן אחר, אפילו שהוא לובשו תיכף ומיד אחר שפשט הראשון, יברך על זה החדש. וכן הוא הדין בטלית גדול אם פושט זה שעליו ולובש טלית גדול אחר, יברך על השני. ". הרב יסכים לשיטה זו? כי אין הערה על זה
וכן " ובספרי הקטן רב פעלים [ח"ב או"ח סימן ה] כתבתי בתשובה בסיעתא דשמיא במי שדרכו ללבוש ציצית ותפילין בכל יום בביתו כדי שיכנס לבית הכנסת בציצית ותפילין[מאמר מרדכי 9], אך מחמת שהולך במבואות ששם עוברים ושבים בני אדם הרבה בני ברית ואינם בני ברית אינו לובש טלית גדול שיש לו בבית הכנסת, כי ניכר לעיני בני אדם, אלא יש לו טלית דק מאד שיש בו שיעור טלית גדול אך אינו גדול הרבה, ולובשו בבית תחת הגלימא שלו, ולרוב דקותו וגם אינו ארוך הרבה אינו ניכר לעיני בני אדם העוברים ושבים, וכשיבא לבית הכנסת ישאר זה עליו תחת גלימתו, ולובש טלית הגדול שיש לו. והעלתי בסיעתא דשמיא דיכול לברך בבית הכנסת על טלית השני, אף על פי שעדיין הראשון עליו שבירך עליו בביתו, כיון דאיכא הפסק מביתו לבית הכנסת, וגם איכא הסח הדעת שהוא אומר פסוקים על המזוזה, ועוד שוהה הרבה בדרך הילוכו, ושם בבית הכנסת לובש טלית אחר גדול כראוי בעטיפת הראש והגוף, וזה הטלית שעליו הוא מונח על כתפיו תחת גלימתו, ועוד צדדתי טעמים אחרים בדבר זה לברך, ואין לחוש בזה משום ספק ברכות."

הרב יסכים לברך בזמן שיש עליך טלית אחרת? כמו שאני מכיר את הפסיקה של מרן זה סב"ל! והרב לא רשם על זה כלום בהערות פה
 
חזור
חלק עליון