• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הלכות שבת- זריה

מרדכי מיכאלי

Well-known member
ב"ה
האם יש איסור בשבת ויו"ט, של נתינת 'טלק' על מקום גירוי בגוף, כגון פריחה וכדומה, מצד איסור זרייה?
וכן האם יש לחלק בין גדול לקטן. חולה שאיב"ס וכד'.
יורנו המורה ושכרו כפול משמיים.
 
ב"ה
שלום וברכה,

עיקר איסור זורה הוא משום ברירת הגרעינים מהמוץ,
משא"כ כשאינו בורר כלום, רק מפזר, וכ"ש שאינו גידולי קרקע, מעיקר הדין הדבר מותר, (יביע אומר ח"ד סי' לז),
וכ"ש במקום צורך רפואי שאין לחוש כלל, אפילו אינו חולה.

ואין בזה משום רפואה, מפני שהוא מאכל בריאים,
כלומר גם מי שאין לו פצעים פעמים לוקח כדי למנוע זיעה וכדומה.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון