תהייה שעלתה לי בעת מעבר על הנושא -
קי״ל מעשה שבת אסור מדרבנן, דהיינו הדבר שנעשתה בו מלאכה גופא היא אסורה. לכאורה פשוט מזה שהצילום הדיגיטלי המקורי ודאי יהיה אסור לו יהי (כמו שהניחו כאן) שאיסור הצילום הוא מדאורייתא. הכיוון שאני בא לתהות עליו הוא ההעתקים המופצים ברשת - הרי ודאי שהם אינם הצילום המקורי אלא העתקיו השונים.האם נדמה זאת לתבשיל שכל כולו אסור, אפילו אם הפרשת ממנו מעט, או כיוון שהתם בתבשיל זה היה חלק מהתבשיל, ואילו כאן מדובר בהעתק שיצר אדם אחר, ולכן קנסא דחז״ל לא שייך על אותו העתק.
במילים אחרות הנקודה שלי היא - האם נאסור כל העתק דיגיטלי של מה שצולם בשבת קודש כיוון שזהו אותו צילום שנעשה באיסור, או כיוון שיש כאן ״שינוי בעלות״ על הצילום, כיוון שהועתק מהיוצר המקורי והועבר מאדם לאדם, ממילא קנסא דחז״ל ירד מהפרק.