• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הנחת לחם קפוא על הפלאטה

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בילקו"י שבת כרך א' ח"ג סי' רע"ב סעיף כ"ט (עמ' תת"ה) כתב:
1752750026155.png
למה יש מקום להחמיר מחשש בישול הקרח שבתוך הלחם? הרי זה טפל לגמרי.
וכמו כן א"א לדבר שלא יהיה בו לחות מסויימת, וא"כ נחשוש בכל דבר (עכ"פ שלא בושל) למים שבתוכו. וגם לחם שאינו קפוא יהיה מקום להחמיר לפי"ז.
 
הקרח לא עבר בישול כלל
לכן כתבתי:
נחשוש בכל דבר (עכ"פ שלא בושל) למים שבתוכו
כלומר, הקרח שבתוך הלחם נוצר ממים שבתוך הלחם, וא"כ המים האלה לא בושלו, אז גם את הלחם כשאינו קפוא יהיה בעיה לשים.
וכמו שכתבתי, לכאו' למה להחמיר בזה אם הוא כ"כ טפל, ולא ניתנה תורה למלאכי השרת (ולכן כתוב שאע"פ שבכל דבר יבש יש לחלוחית מותר לחממו).
ובמקורות לא ראיתי שהתייחס לדין זה.
 
לכן כתבתי:

כלומר, הקרח שבתוך הלחם נוצר ממים שבתוך הלחם, וא"כ המים האלה לא בושלו, אז גם את הלחם כשאינו קפוא יהיה בעיה לשים.
וכמו שכתבתי, לכאו' למה להחמיר בזה אם הוא כ"כ טפל, ולא ניתנה תורה למלאכי השרת (ולכן כתוב שאע"פ שבכל דבר יבש יש לחלוחית מותר לחממו).
ובמקורות לא ראיתי שהתייחס לדין זה.
המיים שבתוך הלחם אינם נכרים וכמו רובו יבש
אבל כאשר יש גושי קרח הם נידונים לעצמם ואינם טפלים.
 
וכמו כן א"א לדבר שלא יהיה בו לחות מסויימת, וא"כ נחשוש בכל דבר (עכ"פ שלא בושל) למים שבתוכו. וגם לחם שאינו קפוא יהיה מקום להחמיר לפי"ז.
מה כוונתך
דבר שלא בושל ויש בו מים? אם כן פשוט שאסור לחמם אותו בשבת משום הדבר עצמו
 
חזור
חלק עליון