• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הנחת תפילין לאחר מוסף בראש חדש.

כהן

Active member
מרן זצ"ל בחזו"ע חנוכה עמ' ש"ב דן האם מותר להניח תפילין בר"ח לאחר תפלת מוסף והעלה דשפיר דמי וכדעת הרמ"ע מפאנו והרחיד"א ועוד עי"ש.
ויש להוסיף שמצאנו כן להדיא כבר בדברי הרמ"ק בספר גירושין אות פ"ה וז"ל אבל בר"ח אינו אסור במלאכה ועם כל זה במוסף הם אסורים וכו', ולכן בזמן המוסף וכו' אז צריך לחלוץ תפילין משום קלנא שכבר נתוספה קדושה ממקום גבוה מהמוסף, כנודע. ומפני שהתוספת אינו אלא במוסף, כי הוא מותר במלאכה, לכן אין חולצין אלא במוסף ומניחין בשאר היום ע"כ. וכנראה שהרמ"ע מפאנו שאב את דבריו מתורת מורה דרכו - הרמ"ק הנ"ל.
ולפי הנ"ל נראה ודאי שהעיקר כפסק מרן זצ"ל שהחיד"א לא היה חוזר בו אם היה רואה דברי הרש"ש משום שכך דעת הרמ"ק והרמ"ע, ומותר להניח תפילין בר"ח לאחר תפלת מוסף.
 
חזור
חלק עליון