• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הסרת שיער בלייזר בבית השחי והערווה לגברים - מה דעת מרן הראש"ל?

מצ"ב תשובת הבנין אריאל שליט"א בעניין גילוח שב"ה במספרים שלא כעין תער

הנידון שם אינו נוגע כלל לנידו"ד, שלייזר אינו כמספריים שלא כעין תער, ואדרבה רבים מדמים אותו לתער.

להלן המסקנות שלו, וכלל אינו מדבר על לייזר:

1720681476701.png
 
אני צריך תשובה האם בימינו הדבר נפוץ
יש ספר שנקרא על טבילת כלים שם יש הסכמה של מרן הראשל"צ בענין זה והוא כותב שם שכיוון שבימנו נעשה הדבר גם אצל רוב גברים אין בעיה לעשות רק לגבי סידור גבות הרב כותב שם שזה עדיין בגדר לא ילבש כיוון שזה לא נפוץ כ"כ (ועיין בפרישה ביו"ד בס' קפ"ב ס"ק ה' בד"ה אבל במקום שמעבירין שיער הגברים)
 
יש ספר שנקרא על טבילת כלים שם יש הסכמה של מרן הראשל"צ בענין זה והוא כותב שם שכיוון שבימנו נעשה הדבר גם אצל רוב גברים אין בעיה לעשות רק לגבי סידור גבות הרב כותב שם שזה עדיין בגדר לא ילבש כיוון שזה לא נפוץ כ"כ (ועיין בפרישה ביו"ד בס' קפ"ב ס"ק ה' בד"ה אבל במקום שמעבירין שיער הגברים)
מחילה סידור גבות נהיה מאוד נפוץ אצל גברים יותר מזקן וכו'
 
כן אני אמרתי שבלנד"ר שאני ילך אל הקודש פנימה אני ידבר איתו בענין זה בעזה"י
תשאל אותו על הכל
גילוח ב: הכשר צומת
עד איפה פאתים בדיוק
לייזר: בזקן, בגבות, בידים, ברגלים, בבית השחי והערווה
שעווה כנ"ל כנ"ל
סכין: כנל כנל כנל כנל כנל כנל
וכו'
 
האמת שגבי מכונה של צומת מרן מביא ביו"ד בס קפא כיצד ליבדוק עם מכונה כשרה או לא ותמיד בשיעורים שמדבר על זה הוא אומר העיקר שלא יצמיד לעור בצומת וכדומ' אבל של הרב גרוס זה לכתחילה (וכן את הבדיקה המובאת בקיצור ילקו"י עם הטוש של המכונת גילוח אמר לי הרב יצחק לוי שכך מרן שלי"טא אמר לו גם עיין שם בפנים) ועד איפה פאתים בדיוק אמר לי מרן לראות בקונטרס תספורת כהלכה שגם לה נתן הסכמה ומביאים שם את דעת הראבי"ה ועווד מה נקרא פאתים שמותר להוריד כלומר שהפאת הזקן ולא הראש ומובא שם החילוק אם יש הפסק בין פאת הראש לזקן אפילו כל שהוא נקרא פאת הזקן כמובן שאני מדבר על הפאה של הפאת לכיוון העין ולא לכיוון מטה שמההעצם נקראת פאת הזקן ולגבי הליזר כבר אמרתי מובא גם בשו"ת הראשלצ שהזכרתי לעיל וגם בספר על טבילת כלים בהסכמה שם כמובא לעיל שאין בעיה לעשות ליזר במקומות שהזכרת ושם בהסכמה גם כותב שהוא הדין גם לשעווה שזה אותה פעולה של השחתה ולא כדין תורה שלא תעבירו תער על בשרכם וגבי סכין ממש עיין במרן השו"ע יו"ד ס' קפ"ב סעיף א וב אני אמרתי שאני ישאל אותו לגבי סידור גבות גבי מצאיות של היום
 
חזור
חלק עליון