בטעם הדבר שעושים עירוב תבשילין
יש מחלוקת אמוראים לחד מאן דאמר משום כבוד יו''ט שמתוך שמבשל מיוט לשבת יבוא לזלזל ולהכין מיו''ט לחול לכן חייבו אותו להכין מערב יו''ט שביו''ט אתה ממשיך את הבישולים של ערב יו''ט ולא תבוא להכין לחול ואיכא מאן דאמר משום כבוד שבת שלא תשכח להכין אוכל לשבת.
במשנה בביצה פ''ב כתוב עושה תבשיל מעיו''ט וסומך עליו לשבת
וברשי כתוב לשם עירוב
ויש כאלו שדייקו שצריך לבשל מיוחד לעירוב
אבל האחרונים דייקו שלא צריך לבשל אלא צריך לייחד בשביל יו''ט.
יש כמה מהאחרונים שכתבו שצריך להחזיק ביד כ''כ הגאון חיד''א ויש לפלפל ואכמ''ל
יש מחלוקת אמוראים לחד מאן דאמר משום כבוד יו''ט שמתוך שמבשל מיוט לשבת יבוא לזלזל ולהכין מיו''ט לחול לכן חייבו אותו להכין מערב יו''ט שביו''ט אתה ממשיך את הבישולים של ערב יו''ט ולא תבוא להכין לחול ואיכא מאן דאמר משום כבוד שבת שלא תשכח להכין אוכל לשבת.
במשנה בביצה פ''ב כתוב עושה תבשיל מעיו''ט וסומך עליו לשבת
וברשי כתוב לשם עירוב
ויש כאלו שדייקו שצריך לבשל מיוחד לעירוב
אבל האחרונים דייקו שלא צריך לבשל אלא צריך לייחד בשביל יו''ט.
יש כמה מהאחרונים שכתבו שצריך להחזיק ביד כ''כ הגאון חיד''א ויש לפלפל ואכמ''ל