א.
בקריאת המגילה חיסר תיבה אחת צריך לחזור ולקרוא ובחיי''א כתוב שאפילו אם חיסר אות אחת לא יוצאים יד''ח. ובאמת שנח' הראשונים האם זה מעכב אבל הם דיברו האם צריך לחזור ולברך אבל חייב אדם לשמוע כמו שצריך.
ב.
באופן שאדם מסופק אם הוא שמע המשנ''ב מביא מהפמ''ג שאפשר שלא אומרים ספק דרבנן לקולא כיון שזה דברי קבלה כיון שמרדכי ואסתר היו נביאים לכן אם יש לאדם ספק אם שמע צריך לחזור ולקרוא.
ויש כמה מקרים במשנה כתב קרא מתנמנם יצא ובירושלמי כתוב שאם שמע מתנמנם לא יצא והמשנ''ב כתב שבוודאי לא שמע מילה אחת ובעיקר צריך להזהר המגילה של הבוקר שאם התנמנם לא יצא יד''ח לפי האמור וצריך להזהר.
ג.
באופן שאדם חלום יש שתי אופנים של חלום כגון שהוא חולם ושואלים אותו איפה נמצאים והוא יודע להגיד לך באיזה מילים החזן נמצא אבל הוא לא הבין את המשמעות ואם תשאל אותו האם כבר הרגו את המן הוא לא יודע וזה יוצאים יד''ח אבל יש אופן של חלום כמו שאדם מתחיל אשרי ופתאם הוא מוצא את עצמו בסוף שזה מתעסק בעלמא זה לא נחשב שמיעה כלל.
ד.
אם אדם לא שמע מילה אחת במגילה יכול לקרוא עד חצי מגילה מתוך החומש, וצריך להזהר לפי תירוץ אחד בב'י אם קרא ולא השמיע לאזניו לא יוצא יד''ח משום פרסומי ניסא והמשנ'''ב כתב לחוש לתירוץ זה וצריך לקרוא ולהשמיע [באופן שלא יפריע לאחרים]וגם שלא יהיה קריאה למפרע.
ה.
בקריאת המגילה חיסר תיבה אחת צריך לחזור ולקרוא ובחיי''א כתוב שאפילו אם חיסר אות אחת לא יוצאים יד''ח. ובאמת שנח' הראשונים האם זה מעכב אבל הם דיברו האם צריך לחזור ולברך אבל חייב אדם לשמוע כמו שצריך.
ב.
באופן שאדם מסופק אם הוא שמע המשנ''ב מביא מהפמ''ג שאפשר שלא אומרים ספק דרבנן לקולא כיון שזה דברי קבלה כיון שמרדכי ואסתר היו נביאים לכן אם יש לאדם ספק אם שמע צריך לחזור ולקרוא.
ויש כמה מקרים במשנה כתב קרא מתנמנם יצא ובירושלמי כתוב שאם שמע מתנמנם לא יצא והמשנ''ב כתב שבוודאי לא שמע מילה אחת ובעיקר צריך להזהר המגילה של הבוקר שאם התנמנם לא יצא יד''ח לפי האמור וצריך להזהר.
ג.
באופן שאדם חלום יש שתי אופנים של חלום כגון שהוא חולם ושואלים אותו איפה נמצאים והוא יודע להגיד לך באיזה מילים החזן נמצא אבל הוא לא הבין את המשמעות ואם תשאל אותו האם כבר הרגו את המן הוא לא יודע וזה יוצאים יד''ח אבל יש אופן של חלום כמו שאדם מתחיל אשרי ופתאם הוא מוצא את עצמו בסוף שזה מתעסק בעלמא זה לא נחשב שמיעה כלל.
ד.
אם אדם לא שמע מילה אחת במגילה יכול לקרוא עד חצי מגילה מתוך החומש, וצריך להזהר לפי תירוץ אחד בב'י אם קרא ולא השמיע לאזניו לא יוצא יד''ח משום פרסומי ניסא והמשנ'''ב כתב לחוש לתירוץ זה וצריך לקרוא ולהשמיע [באופן שלא יפריע לאחרים]וגם שלא יהיה קריאה למפרע.
ה.