• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הפטרת פרשת וירא

קורסיה

Moderator
ברמב"ם (במנהגי ההפטרות) כתב שהפטרת וירא הוא עד סוף הפרק עד המילים ותשא את בנה ותצא (כמנהג האשכנזים כיום). וכ"ה באבודרהם (בסדר ההפטרות) בספר השלחן (הל' תפילה שער ו') ובתיקון יששכר.

רק בספר עץ חיים לרבינו יעקב ב"ר יהודה חזן מלונדרץ הלכ' קריאת התורה פ"ד (הובא בקובץ שיטות קמאי מסכת סוטה לט ע"ב כתב לקרוא עד ותאמר שלום.

א"כ מדוע אנו נוהגים לקרוא רק עד פסוק ותאמר שלום, לדעת רוב הראשונים יש לקרוא עד הסוף?
 
נערך לאחרונה:
ראה מאמרו של הרב און אברהם סקלי בקובץ המצורף שכך היה המנהג (כלומר עד הסוף) והשתנה בטעות
 

קבצים מצורפים

  • 28 - מנורה בדרום מרחשון תשפב.pdf
    6.3 MB · צפיות: 2
מהתשובה הזאת באתי
רק מה שמוזר איך המנהג השתנה בלי שום הסבר ואף אחד לא שם על לב
 
נערך לאחרונה:


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון