אושרי רביב
Well-known member
תודה!!!
שו"ר ראיתי ששם דיבר על עופות לא על בשר בקרכוונתך במכתב וכדו'
כי כתב על זה בסוף ההקדמה לילקוט טהרה (עמ' לח)
גא"מתודה!!!
כל בשר שהוא בכשרות הרבנית הראשית לישראל כיום?אני הקטן דיברתי עם מרן שליט"א על בשר ואמר שמותר לכתחילה
"חלק" כמובןכל בשר שהוא בכשרות הרבנית הראשית לישראל כיום?
מה הכוונה? אפשר הסבר יותר מורחב בהקשר הזה תודההאני הקטן דיברתי עם מרן שליט"א על בשר ואמר שמותר לכתחילה
שאלתי את הרב אם אברך בן תורה שאוכל בדרך כלל רק בד"צים ורוצה לקנות בשר של הרבנות הראשית לישראל - חלק בית יוסף והשיב שמותר לכתחילה, עכ"ל.מה הכוונה? אפשר הסבר יותר מורחב בהקשר הזה תודהה
אבל הס"ס הזה מופיע בילקוט הטהרה?!מרן היבי"א זיע"א כתב להתיר במקום הדחק בשר אף שאין ברור שהוא חלק ב"י משום ס"ס שמא חלק ואף את"ל שאינו חלק שמא הלכה כהמתירים את שאינו חלק.
אך דיברתי בזה עם מרן הראש"ל שליט"א ואמר לי שזו היתה המציאות לפני 40 50 שנה שהבשר הרגיל והחלק היה נמכר כאחד, אך בזמן הזה שעושים הפרדה ברורה בין בשר חלק לבשר רגיל אין לעשות ס"ס זה, ואין לאכול בשר במקום שלא ידוע שחלק ב"י הוא.
כל רבנות בעוף? או מהדרין?
אני חושב שאם תלך לכל סופר שמוכר עוף בהשגחת הרבנות, אתה לא תמצא אפילו אחד שלא כתוב 'כשר למהדרין', ואם תמצא, תשתף.כל רבנות בעוף? או מהדרין?
גם הרב דוד יוסף אמר כן בשיעור בחודש שבט ושאמר כן למרן זצ"למרן היבי"א זיע"א כתב להתיר במקום הדחק בשר אף שאין ברור שהוא חלק ב"י משום ס"ס שמא חלק ואף את"ל שאינו חלק שמא הלכה כהמתירים את שאינו חלק.
אך דיברתי בזה עם מרן הראש"ל שליט"א ואמר לי שזו היתה המציאות לפני 40 50 שנה שהבשר הרגיל והחלק היה נמכר כאחד, אך בזמן הזה שעושים הפרדה ברורה בין בשר חלק לבשר רגיל אין לעשות ס"ס זה, ואין לאכול בשר במקום שלא ידוע שחלק ב"י הוא.
תודה רבה הרב.