הצילו! חיברתי השעון שבת לשקע של המזגן ותפסתי בבה"ש שלא ערכתי הסיכות נכון.

אבסר

Member
לכאורה פשיטא שמותר לערוך השעון עתה.

גרמא מותר לש"ע [של"ד:כ"ב]

במאריך מציב קיים, לכו"ע זה רק גרמא.

אפי' במקדים הדלקה איפה שיש מחמירים זה יותר מגרמא, זה לא יכול להיות דאורייתא [לכה"פ זה כלאחר יד],

והרי דרבנן מותר בה"ש בדחק [ש"ע שמ"ב]
 
וכמדומני שיש אוסרים
אוסרים דאורייתא?
(ואפשר לעשותו במצב שידלק לזמן קצר כל כמה זמן ואז להאריך עד איפה שאמור לידלק ונמצא שלא גרם הדלקה וכיבוי כלל)

לצערי, לא הבנתי העצה.

אודה לך אם תוכל להרחיב.

נשמע מעניין.
 
מותר לכתחילה
ולא צריך שום עצה או פתרון
זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד)
 
אוסרים דאורייתא?
לא נראה לי דאורייתא
לצערי, לא הבנתי העצה.

אודה לך אם תוכל להרחיב.
לדוגמ' אתה עושה שידלק בשעה 10 עד 10 וחצי, ואח''כ מ12 עד 12 וחצי ובשעה 10 ורבע אתה מחליט אם להאריך את השעות עד 12 (ואז ידלק עד 12 וחצי) או לעשות שלא ידלק מ12 עד 12 וחצי.
מותר לכתחילה
ולא צריך שום עצה או פתרון
זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד)
העצה שהבאתי לא לבין השמשות, אלא כדי שיוכל לעשות בשבת כרצונו.
 
חזור
חלק עליון