א אבסר Member 22 יוני (6) 2023 #1 לכאורה פשיטא שמותר לערוך השעון עתה. גרמא מותר לש"ע [של"ד:כ"ב] במאריך מציב קיים, לכו"ע זה רק גרמא. אפי' במקדים הדלקה איפה שיש מחמירים זה יותר מגרמא, זה לא יכול להיות דאורייתא [לכה"פ זה כלאחר יד], והרי דרבנן מותר בה"ש בדחק [ש"ע שמ"ב]
לכאורה פשיטא שמותר לערוך השעון עתה. גרמא מותר לש"ע [של"ד:כ"ב] במאריך מציב קיים, לכו"ע זה רק גרמא. אפי' במקדים הדלקה איפה שיש מחמירים זה יותר מגרמא, זה לא יכול להיות דאורייתא [לכה"פ זה כלאחר יד], והרי דרבנן מותר בה"ש בדחק [ש"ע שמ"ב]
N nati Well-known member 23 יוני (6) 2023 #2 אבסר אמר: במאריך מציב קיים, לכו"ע זה רק גרמא. לחץ כדי להרחיב... וכמדומני שיש אוסרים (ואפשר לעשותו במצב שידלק לזמן קצר כל כמה זמן ואז להאריך עד איפה שאמור לידלק ונמצא שלא גרם הדלקה וכיבוי כלל)
אבסר אמר: במאריך מציב קיים, לכו"ע זה רק גרמא. לחץ כדי להרחיב... וכמדומני שיש אוסרים (ואפשר לעשותו במצב שידלק לזמן קצר כל כמה זמן ואז להאריך עד איפה שאמור לידלק ונמצא שלא גרם הדלקה וכיבוי כלל)
א אבסר Member 23 יוני (6) 2023 #3 nati אמר: וכמדומני שיש אוסרים לחץ כדי להרחיב... אוסרים דאורייתא? nati אמר: (ואפשר לעשותו במצב שידלק לזמן קצר כל כמה זמן ואז להאריך עד איפה שאמור לידלק ונמצא שלא גרם הדלקה וכיבוי כלל) לחץ כדי להרחיב... לצערי, לא הבנתי העצה. אודה לך אם תוכל להרחיב. נשמע מעניין.
nati אמר: וכמדומני שיש אוסרים לחץ כדי להרחיב... אוסרים דאורייתא? nati אמר: (ואפשר לעשותו במצב שידלק לזמן קצר כל כמה זמן ואז להאריך עד איפה שאמור לידלק ונמצא שלא גרם הדלקה וכיבוי כלל) לחץ כדי להרחיב... לצערי, לא הבנתי העצה. אודה לך אם תוכל להרחיב. נשמע מעניין.
ר רבינו Well-known member 23 יוני (6) 2023 #4 מותר לכתחילה ולא צריך שום עצה או פתרון זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד)
מותר לכתחילה ולא צריך שום עצה או פתרון זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד)
N nati Well-known member 25 יוני (6) 2023 #5 אבסר אמר: אוסרים דאורייתא? לחץ כדי להרחיב... לא נראה לי דאורייתא אבסר אמר: לצערי, לא הבנתי העצה. אודה לך אם תוכל להרחיב. לחץ כדי להרחיב... לדוגמ' אתה עושה שידלק בשעה 10 עד 10 וחצי, ואח''כ מ12 עד 12 וחצי ובשעה 10 ורבע אתה מחליט אם להאריך את השעות עד 12 (ואז ידלק עד 12 וחצי) או לעשות שלא ידלק מ12 עד 12 וחצי. רבינו אמר: מותר לכתחילה ולא צריך שום עצה או פתרון זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד) לחץ כדי להרחיב... העצה שהבאתי לא לבין השמשות, אלא כדי שיוכל לעשות בשבת כרצונו.
אבסר אמר: אוסרים דאורייתא? לחץ כדי להרחיב... לא נראה לי דאורייתא אבסר אמר: לצערי, לא הבנתי העצה. אודה לך אם תוכל להרחיב. לחץ כדי להרחיב... לדוגמ' אתה עושה שידלק בשעה 10 עד 10 וחצי, ואח''כ מ12 עד 12 וחצי ובשעה 10 ורבע אתה מחליט אם להאריך את השעות עד 12 (ואז ידלק עד 12 וחצי) או לעשות שלא ידלק מ12 עד 12 וחצי. רבינו אמר: מותר לכתחילה ולא צריך שום עצה או פתרון זה מלאכה דרבנן [לכל היותר] וחשיב מקום צורך שהותר בבין השמשות (כ"מ בשו"ע סי' שמב, סי' שז, סי' רסא, ועוד) לחץ כדי להרחיב... העצה שהבאתי לא לבין השמשות, אלא כדי שיוכל לעשות בשבת כרצונו.