• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הצניעות במגזר החרדי לעיני אחינו הרחוקים

ויכתוב שוב את הסילופים שלו, כדי לצוד בחכתו עוד כמה תמימים, וכדי לעשות שטיפת מח להיתר הפאה, ומאחר שלאף אדם נורמלי אין סבלנות להגיב לאין סוף הגיגים ודעות כוזבות, הנזק רב על התועלת, ולכן לא פרסמתי כאן, ואני רואה שאכן צדקתי וזה קורה באשכול זה, וד"ל.
איני יודע למי כוונתך.
אך אני מעולם לא הגבתי בשום צורה ואופן בפורום זה על פולמוס הפאות הנוכריות.
אך לפלא בעיני שבשום נושא הלכתי לא מצאתי כדבר הזה כזו התלהמות וגידופים על הצד החולק , ובמיוחד כשנטען טענות הגיוניות וענייניות ולעומת זה מבול של קללות וגידופים.
לא באתי להתיר פאה כי איני ראוי להכניס את ראשי בין ההרים הגדולים, וגם כי לא למדתי את הסוגיא כמו שצריך.
רק שצורת התגובה המשכנעת שלך מעלה תהיות האם באמת יש טעם לאסור כי אם כן יש למה נצרך לדמגוגיה רדודה ללא שום תוכן עיניני.[וכדברי הגמ' ' איסתירא בלגינא קיש קיש קריא"]
צריך שתדע שכמו שמרן זיע"א שלחם נגד הפאות היה גדול ועצום בתורה כך מי שחלקו עליו בסוגיא זו ובסוגיות אחרות גם היו גדולים ועצומים מראשוני האחרונים כהמ"ב המג"א והפרימ"ג עד אחרוני האחרונים האגר"מ והחזו"א
[ומעולם לא תלו את היתרם רק בגלל שהפאות נראים כקש וגבבה אלא על שער ממש תלוש אף משל עצמם]
לכך קצת כבוד ודרך ארץ לגדולי עולם גם אם אתה חלוק עליהם.
 
נערך לאחרונה:
שיער אשה נשואה או היתה נשואה מושך דינים, ולכן גם גרושות או אלמנות מחויבות בכיסוי ראש, משום כך הרב עובדיה מתיר להן לחבוש פאה, כי אין פה את הענין של צניעות, אין להן בעלים.
זה בידיוק מה שבאתי לומר.
כי אם כל הטעם לכיסוי השיער בגלל ששיער זה דבר מושך אז למה לבחורות מותר להתנהג בפריצות.
אלא מאי שיש איסור חמור יותר כשנשואה לאחר אז למה בגרושה ואלמנה צריך לכסות הרי אינה שייכת לאיש ובמה היא שונה מבתולה לעיניין זה .
אלא שיש דין כל מי שאינה בתולה לכסות ולא מטעם של הרהור ולכך בגרושה חל החיוב ולא בבתולה.
 
כי אם כל הטעם לכיסוי השיער בגלל ששיער זה דבר מושך אז למה לבחורות מותר להתנהג בפריצות.
כי מה החשש? שירצה להתחתן איתה? מעולה! מותר לו...
אלא מאי שיש איסור חמור יותר כשנשואה
כי אז מה יקרה? הוא ירצה להתחתן איתה? אסור לו!
 
כי מה החשש? שירצה להתחתן איתה? מעולה! מותר לו...
מעניין מאוד שלא מצאנו עוד שום עיניין פריצות שהותר לבתולות.
ולא הותר לגלות אפי' חלק קטן מגופה אף שמותרת לו.
ולמה דווקא שיער שהוא דבר כ"כ מושך והרהורי עבירה וכו' וכו' היתירו לבתולות בפריצות זו.
ועוד אז למה גרושה ואלמנה חייבת בכיסוי הרי היא מותרת לו?
 
נערך לאחרונה:
אולי למתירי הפיאות יש מקור. אם מתירים פאה שבאורך עד לכתף לנשואות למה שלרווקות יהיה אסור לפזר את השיער שלהן באותו האורך?
ולענין הגרושה והאלמנה זה ענין של דינים
 
חזור
חלק עליון