לא נכוןומרן שליט"א כתב לאשר שאלוהו - הוראה פרטי
לכן לפי מה שביארתי, למעשה הם חולקיםאז למעשה הם לא חולקים.
נראה לי שחושש לכשירותם של החיילים הלוחמים הי"ו שעלולה להפגע אם יאכלו וישתו לשיעורין.אם אכן כך.
באמת יש להבין מה דעת הגר"ד בזה, מאחר שיכולין (באופן), מדוע שיאכלו כרגיל
יתכן שכן ויתכן שלאאבל אה"נ בהוראה פרטנית, נראה שגם הגאון רבי דוד יודה, שכל חייל לגופו, ואם חייל מכיר את עצמו היטב שכוחו במותניו, אה"נ רשאי ואף ראוי שיחמיר לאכול לשיעורין.
נראה לי שחושש לכשירותם של החיילים הלוחמים הי"ו שעלולה להפגע אם יאכלו וישתו לשיעורין.
וזו השערה שלי בדעתו, ותו לא.
לא הבנתיתכן שכן ויתכן שלא
הבנתי מעיקרא.לא הבנת
אני הסכמתי איתך לגבי ההוראה הכללית
זה מספקא לי, כי אולי מחמת כובד המערכה והמלחמה, הרב יאמר לו שיאכל וישתה ללא שיעורין.כלומר, רבי דוד בא עם גישה שההוראה הגורפת היא שלא יחמירו על עצמם (בגלל הטעם שכתבתי, עי' בדבריי לעיל)
אבל אה"נ בהוראה פרטית אם חייל בא לפנינו וטוען שאפילו אם יאכל לשיעורין, זה לא יבלבל אותו כלל וכו', בזה רבי דוד יודה בלי ספק
אבל רבי יצחק בא בגישה שמלכתחילה ההוראה הגורפת צריכה להיות שיחמירו על עצמם, ואם יקשה עליהם, אז אה"נ יאכלו כרגיל.
וגם רבי יצחק יודה שלגבי ההוראה הפרטית כל חייו שיכול להחמיר עדיף בודאי שכך יעשה.
כלומר, המחלוקת שלהם בעצם היא בהוראה כוללת לרבים, האם מורים לכולם לאסור לאכול, ורק מי שיכול באמת אזי יחמיר, או להיפך, מורים לכולם להחמיר לאכול, ורק אם יקשה עליהם אז יאכלו....
וכיוצ"ב מצינו בעוד הרבה מקומות, ודו"ק
למר מספקא, לדידי פשיטא.זה מספקא לי,
אני לא בטוח. נניח שמתפתח קרב ממושך של כמה שעות, כולל מרדף וכו', האם אותו חייל יצליח לתפקד במלוא הכשירות? או שאולי בגלל זה הוא יהיה פחות חש, יותר פגיע בפני באויב והיה לו קשה לרוץ?לא הבנת
אני הסכמתי איתך לגבי ההוראה הכללית
כלומר, רבי דוד בא עם גישה שההוראה הגורפת היא שלא יחמירו על עצמם (בגלל הטעם שכתבתי, עי' בדבריי לעיל)
אבל אה"נ בהוראה פרטית אם חייל בא לפנינו וטוען שאפילו אם יאכל לשיעורין, זה לא יבלבל אותו כלל וכו', בזה רבי דוד יודה בלי ספק
כי בסוף כן הייתה שמה תפילה.לא הבנתי איך אף אחד מחסידי מרן הראש"ל שליט"א לא כתב על כך שהתקיים בו "רצון יראיו יעשה"
ואכן התפרסם היום שראשי המארגנים את התפילה החליטו להכניסה לתוך מתחם בית כנסת כמו שפרסם הרב שליט"א
כאן כתבו: "לאור קריאתו של הראש"ל"
כאן כתבו: "לאור קריאתו של הראש"ל"
מש''כ למעלה מלפנים נראה כתב של הרב זצ''ל.שמעתי שהמארגנים החליטו לא לקיים את תפילת יום הכיפורים ברחובה של עיר מחשש לפובקציות.
וכמ"ש מרן רבינו הראש"ל שליט"א במכתבו
אשריהם ישראל השומעים לקול מורים. גמר חתימה טובה.
הצג קובץ מצורף 26131
הרב מה?!מש''כ למעלה מלפנים נראה כתב של הרב זצ''ל.
מי אמר?אם זה היה "לאור קריאתו" של מרן, הם בכלל לא היו מלכתחילה מנסים וחושבים על זה.
היה רב גדול שקראו לו הרב עובדיה והכתב הזה נראה שלוהרב מה?!
מי זצ"ל?
למה שיהיה העתקה. רעיון מוזר.היה רב גדול שקראו לו הרב עובדיה והכתב הזה נראה שלו
וזכור לי שגם אצלו היה כתוב כך בכתב יד
לכן זה נראה לי העתקה
מרן התייחס רק אחרי הדיון מסיבה אחת. כי זה נהיה רלוונטי.מי אמר?
אם ככה למה מרן הוצרך להתייחס משמע שזה לא היה כ"כ פשוט מלכתחילה