וורד בחינם (וכן לגבי עימוד בוורד)

מ"מ, גם בקטע הזה אני מבחוץ, ב"ה, יש לי ב"ה ישתבח שמו לעד! צוות שעושה כמעט כל מה שאני מעלה על הדעת, אני יכול לבקש משהו, לדוגמא: "תחקו את החיבור הזה של פלוני לחיבור של אלמוני", או לחבר 12 זרמי טקסטים בעמוד, ואני יודע שזה יעשה הכי מהר שיש!

יש לנו גם עבודות קומפלט מהיום להיום לעל ספרים שלמים, כולל התאמה אישית וחיקויים, וכולל הגהות והכל, ב"ה, עשינו הרבה עימודים למכונים מפורסמים עולמיים, ועד היום אנו עושים עבודות קבועות ומליאות לחסידויות מפורסמות בארץ ובחו"ל.
ב"ה אני שמח שידיכם מלאות עבודה! שיהיה תמיד שפע!
טוב, אתה אומר שתכיר את ההבדל... היום או מחר תתפוס את הטעות שלך, כי אין שום הבדל בעולם כלל! נקודה.

אם מישהו אומר חוות דעת כלשהי - בפרט מקצועית - דבר שאולי תתבדה בו אם תצהיר את ההיפך, היה מן הראוי לירא לקחת אחריות בכל זאת ולומר נחרצות את ההיפך, אך מי שחי בבועה יכול לומר דבר כזה.

כשרואים דבר כזה מתיישבים כל השאלות, ונגמרים כל הויכוחים, משל למה הדבר דומה, לאדם שטען שהתעורר בוקר, אמרו לו לך תתפלל, והוא אומר להם התפללתי כבר, נו נו אפשר להתווכח, אולי הוא קם וחזר לישון, אמרו לו בא לאכול, אמר להם אכלתי, גם זה עדין נתון לויכוח, אמרו לו קום לפחות ולך לעבודה, אמר להם עכשיו לילה, משאמר להם שלילה ידעו בו שיצא מדעתו, וכעת גילה למפרע שכל דבריו מעיקרא היו פלסטר.

כך כאן, אמרת הרבה דברים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות שאני מכיר, שזה כולל את הכלים הלקוחות וסביבת העבודה שאני עובד איתם מזה שנים, היו דברים שהיו נגד המציאות, אך עדין מי יקום ויאמר מי צודק, אבל כשאתה כבר מתחיל לומר דברים שמעלים גיחוך זה כבר אומר שאין טעם להתווכח.

כך או כך, בזבזתי זמן רב על הויכוח, יש את האנשים של וורד ויש את האנשים של תג, אני לא שייך לשום צד, יש לי את המציאות שלי ואת העבודה שלי, אני רואה מה כל כלי מתאים למה, ויש לי את הלקוחות שלי ואת שומעי לקחי שמאמינים לי, ולא הויכוח הזה אמור לשנות משהו מיוחד, מלבד שהוא פומבי - שזו בעצם פחות או יותר הסיבה היחידה שבגללה מעיקרא נזקקתי לויכוח הזה בכלל, כדי שלא יתפתו עוברי האורח אחר דבר סרק.
אני חושב שכיוון שלשנינו יש ניסיון דומה, ניהול מכון הוצאה לאור, הזוכה ב"ה להוציא ספרים רבים ולהעסיק מספר מעמדים, אין טעם להתרברב או להשמיץ איש את רעהו, אני מתנצל על התרברבות, ועל השמצות! בכל אופן אני לא רואה בהשמצות והתרברבות טענה עניינית!

אסכם את הדיון בחלק הענייני:
כתבתם שאפשר להגיע בוורד לכל תוצאה, בפרט עם תוכנת עימודית! ושכל אברך יכול לעמד דרכה בוורד את ספרו!
הסכמתי עם העובדה שאפשר להגיע בוורד לרוב פעולות העימוד, אך חלקתי על המשפט לא לכל הפעולות (לא ראיתי הגדרות קריניג ולידיניג, ולא ראיתי הגדרות גוף והצרת והרחבת גופן, מי שלמד את יסודות ההבנה המוחית יודע שאלו המרכיבים המשמעותיים ביותר לתהליך הבנת הנקרא במוח).
בנוסף הסברתי כי ללא קשר לתוכנה בו מבוצע העימוד, העימוד חייב להתבצע ע"י איש מקצוע שמבין בתהליך הבנת הנקרא במוח, לגרום שהמוח לא ייתעייף בטקסט, טענה זו אינה קשורה לתוכנה, ונכונה גם בעימוד ב'עימודית'.

כתבתם שע"פ ניסיונכם במבחן התוצאה אין הבדל בין התוכנות, חלקתי עליכם ע"פ נסיוני מכיוון שלשנינו ניסיון דומה,
איני רואה טעם להמשיך להתווכח, מי מקצועי יותר! יש כאן מחלוקת במציאות בין שני אנשים עם ניסיון! הבוחר יבחר!

הרב @מכון כתר תורה האם אתם מסכימים על הסיכום?

מכל מקום, נברך אותך שתצליח עם בעבודה! תוציא לאור הרבה ספרים! החרי הכל זה המטרה, בוורד בתג באינדיזין במלל או בכל תוכנה באשר היא.
אמן, וכן למר!
 
אני לא נכנס לדברים שהם בגדר טחינת מים.

אני מסכים שיש דברים ספציים ולא כ"כ מעכבים שיותר מתאים תוכנה אחרת, אבל זה אפשרי עם מאמץ מסוים, והוא הדין לגבי רב טקסט מורחב, אך כל השאר - לענ"ד הוורד יותר קל ומתאים אוטומטי מהיר איכותי וכו' כל הענין.

לגבי הדברים שטענת שאין - תפרט דוגמאות ואשתדל לענות אחד על אחד.
לדוגמא על הצרת והרחבת הטקסט, אני מאמין שניתן להגיע להרבה יותר בקלות ובאיכות עם עימודית לדברים האלה שאמרת שאינם, הכל ישנו!
את לשוניות הטיפוגרפיה שני חלקים אתה מכיר?

1718675752094.png
1718675767439.png

אתה רואה "מרח" "כווץ" "פרס" צמצם" ועוד ועוד, וכן לרווחים בלבד הצרה/הרחבה וביזורים שונים.

הלאה מה עוד?
 
רק דבר נוסף, התוכנה 'עימודית' משמשת מקצועיים ושאינם מקצועיים כאחד.

היא מתאימה - מלבד למעמדים בוורד - גם לאלו שרוצים לחסוך זמן כסף עגמת נפש וכן רוצים עצמאות וטעם אישי ועוד ועוד, וכן שלא יצטרכו לרוץ אחרי מעמד על כל הגהה, ובכלל, יותר מחזיקים מוורד...

אז התינח למעמדים בתג ובאינדיזיין יש לנו ויכוח, אך הויכוח אינו מתחיל במרחב הביתי והאברכי, שם כולי עלמא מודו ש'עימודית' היא התוכנה היותר מועדפת מבין כל התוכנות הנזכרות בויכוח הזה באופן ישיר או עקיף.

אחזור שוב על הודעתי לעיל
עימוד הוא מקצוע, הוא תפקיד של בעל מקצוע, בשופו"א לא של בעל מחבר!!!

באותה מידה בה בעל מחבר נותן לעובדים המקצועיים בבית דפוס להדפיס את ספרו, למרות בקיאותו בכל נבכי והגדרות המדפסת הביתית שלו, כי הוא יודע שלהדפיס ספר מורכב יותר מלהדפיס מסמך בבית, כך הוא מוסר למעמד מקצועי לעמד את ספרו, למרות בקיאותו בעיצוב מסמך בוורד, הוא מבין שעיצוב ספר זה משהו אחר! זה מחייב בקיאות והבנה בנושאים בהם מי שלא למד שנה לא מבין!
 
לגבי הדברים שטענת שאין - תפרט דוגמאות ואשתדל לענות אחד על אחד.
לדוגמא על הצרת והרחבת הטקסט, אני מאמין שניתן להגיע להרבה יותר בקלות ובאיכות עם עימודית לדברים האלה שאמרת שאינם, הכל ישנו!
את לשוניות הטיפוגרפיה שני חלקים אתה מכיר?
את לשוניות הטיפוגרפיה שני חלקים אתה מכיר?
צודק, חשבתי שאין בתוכנה שלכם ויש! הדרני בי!

בכל אופן אחזור על דעתי
א. העימוד ולא משנה אם הוא מבוצע בוורד תג או אינדי, חייב להתבצע על ידי איש מקצוע!
ב. לענ"ד הדרך הכי טובה לעימוד היא שילוב בין שלשת התוכנות ולא תוכנה אחת ספציפית 'טובים השלשה מן האחד'.
 
אחזור שוב על הודעתי לעיל

אדוני! עצור לרגע, אתה מסונוור!

אתה מחזיק בשירות מקצועי אז בסך הכל מדבר כמו כל מוכר בחנות פלאפונים.

מה שאתה אומר נכון במדה מסוימת, אבל זה לא מה שטוב ללקוח, לא תמיד הכי טוב זה מה שהוא צריך, דוקא בגלל אלף סיבות אחרות זה דוקא לא טוב, יש פרופורציות בחיים, וכדאי שתאמץ אותם, זה גם טוב למו"מ כהלכה, לשכנע לקוח לקנות את המוצר הכי טוב כשזה מיותר עבורו ובגלל זה הוא יקנה תכשיט אחד פחות לאשתו - זה ההיפך מ"עבודה של מעמד".
 
צודק, חשבתי שאין בתוכנה שלכם ויש! הדרני בי!

בכל אופן אחזור על דעתי
א. העימוד ולא משנה אם הוא מבוצע בוורד תג או אינדי, חייב להתבצע על ידי איש מקצוע!
ב. לענ"ד הדרך הכי טובה לעימוד היא שילוב בין שלשת התוכנות ולא תוכנה אחת ספציפית 'טובים השלשה מן האחד'.

אגב, הכל אוטומטי!
שים לב לצ'קבוקס הימני של 'הגדר לכל הסגנון', ודו"ק.

דבר נוסף, לא יפה להגיד, אבל אמרת שאתה מכיר את וורד, אצלי בהגדרות גופן - הן ב'בית' והן ב'הגדרות הסגנון' - החלון הזה מופיע אחר כבוד במקום הראשון [!] בהגדרות 'גופן' > לשונית שמאלית.

1718676537940.png
 
נערך לאחרונה:
אדוני! עצור לרגע, אתה מסונוור!

אתה מחזיק בשירות מקצועי אז בסך הכל מדבר כמו כל מוכר בחנות פלאפונים.

מה שאתה אומר נכון במדה מסוימת, אבל זה לא מה שטוב ללקוח, לא תמיד הכי טוב זה מה שהוא צריך, דוקא בגלל אלף סיבות אחרות זה דוקא לא טוב, יש פרופורציות בחיים, וכדאי שתאמץ אותם, זה גם טוב למו"ו כהלכה, לשכנע לקוח לקנות את המוצר הכי טוב כזה מיותר עבורו ובגלל זה הוא יקנה תכשיט אחד פחות לאשתו - זה ההיפך מ"עבודה של מעמד".
צר לי, לא הבנתי את ההודעה,

אני אכן מספק שירות מסוים שאני מאמין שהוא הטוב ביותר! ואני משכנע לקוחות במה שאני מאמין!
כמוני גם אתם, מספקים שירות מסוים שאתם מאמינים בו שהוא הטוב ביותר! ומשכנעים לקוחות במה שאתם מאמינים!
שנינו כתבנו גילוי נאות, כך שזה בסדר גמור!

לא הבנתי מה לא טוב ללקוח בשילוב בין כל שלשת התוכנות ולא שימוש בתוכנה אחת בלבד?
 
צר לי, לא הבנתי את ההודעה,

אני אכן מספק שירות מסוים שאני מאמין שהוא הטוב ביותר! ואני משכנע לקוחות במה שאני מאמין!
כמוני גם אתם, מספקים שירות מסוים שאתם מאמינים בו שהוא הטוב ביותר! ומשכנעים לקוחות במה שאתם מאמינים!
שנינו כתבנו גילוי נאות, כך שזה בסדר גמור!

לא הבנתי מה לא טוב ללקוח בשילוב בין כל שלשת התוכנות ולא שימוש בתוכנה אחת בלבד?

ההבדל ביני לבינך:

אני אומר: "למה לך לצאת מביהמ"ד וללמוד תג במשך שנה שלימה ולהוציא 20,000 ש"ח על הקורס ועוד 4,000 (או כפול) ש"ח על תג עם גופנים וסקריפטים, או לחילופין לשלם למעמד 10,000 ש"ח בכל פעם, ואז לרדוף אחריו כל החיים לכל הגהה ומהדורה עם תשלום חוזר? בא תעבוד בעצמך בתוך ביהמ"ד עם וורד! עם תוסף או בלי! הכל לפי מה שיש בכחו ובממונו!".

אתה אומר: "אתה טוען שביכלתך לעמד וורד? לאאא, אינך יכול לעשות כלום! כל מה שאתה עושה - תהיה בטוח שלא יוצא טוב או שלא שוה את העבודה! מה שאתה צריך זה או פשוט לסגור את הגמרא וללכת לקורס עימוד שנה שלימה ולקנות תג וכו' באיזה 30 אלף ש"ח, או לתת לי את הספר ולשלם לי על העבודה, ואז לרדוף אחרי כל ימי חייך לכל הגהה ו/או מהדו'".

בנוסף, חוץ מהענין, גם נכון שכל הדברים הנ"ל אך ורק בזבוז בעיני מאחר והטענות שלך לא נכונות בעיני, אבל כמו שאמרת - בלי להכנס לדעות אישיות.

מקוה שהענין ברור כעת.

נ.ב. שוה לך לעיין קודם בהודעה הקודמת, ערכתי אותה, (הוספתי צילום מסך מוורד - לא מ'עימודית').
 
דבר נוסף, לא יפה להגיד, אבל אמרת שאתה מכיר את וורד, אצלי בהגדרות גופן - הן ב'בית' והן ב'הגדרות הסגנון' - החלון הזה מופיע אחר כבוד במקום הראשון [!] בהגדרות 'גופן' > לשונית שמאלית.
נ.ב. שוה לך לעיין קודם בהודעה הקודמת, ערכתי אותה, (הוספתי צילום מסך מוורד - לא מ'עימודית').
זה ממש לא הגדרת קריניג ולידיניג, חשבתי שיש בעימודית משהו יותר מזה, אני מקווה שלא טעיתי!
 
זה כן, קריניג ולידיניג, וכל לשון שתקרא לזה ובאופן הכי נוח.

מכל מקום, גם לא ידעת על זה בוורד... וגם לא ידעת שיש לזה שני סרגלים שלמים בעימודית...

זו לא בושה לומר שוורד זה לא הצד החזק שלך, יש לך ב"ה הרבה מעלות אחרות, אתה לא צריך להשמיץ את הדברים שאין לך.

כפי שכתבתי קודם, מלעשות אחרים קטנים - אתה לא נהיה יותר גדול.

די עם זה, מותר לך לומר שטעית, כי טעית וזהו.

ובאמת אני כבר לא יכול להתווכח, הויכוח הגיע עד לרמה שכבר לא תכננתי.
 
ההבדל ביני לבינך:

אני אומר: "למה לך לצאת מביהמ"ד וללמוד תג במשך שנה שלימה ולהוציא 20,000 ש"ח על הקורס ועוד 4,000 (או כפול) ש"ח על תג עם גופנים וסקריפטים, או לחילופין לשלם למעד 10,000 ש"ח בכל פעם? בא תעבוד בעצמך בתוך ביהמ"ד עם וורד! עם תוסף או בלי! הכל לפי מה שיש בכחו ובממונו!".

אתה אומר: "אתה טוען שביכלתך לעמד וורד? לאאא, אינך יכול לעשות כלום! כל מה שאתה עושה - תהיה בטוח שלא יוצא טוב או שלא שוה את העבודה! מה שאתה צריך זה או פשוט לסגור את הגמרא וללכת לקורס עימוד שנה שלימה ולקנות תג וכו' באיזה 30 אלף ש"ח, או לתת לי את הספר ולשלם לי על העבודה, ואז לרדוף אחרי כל ימי חייך לכל הגהה ו/או מהדו'".
מה שלומדים במשך שנה שלמה בעלות של 20,000 זה לא תוכנות, זה הבנת צורת הקריאה והקלה ומשיכה למוח!
לא יעזור לא עימודית ולא תג ואינדי (אגב, התוכנות עם גופנים וספריקטים עולה הרבה יותר יקר מ 4,000 ח"פ, זה בסביבות 6,000 ש"ח לשנה לפחות) למי שאין לו את ההבנה הזו הנלמדת במשך שנה שלמה!

איני חולק על כך שלהוציא ספר עולה כסף רב כיום, ובדר"כ זה לא ריווחי, אך ספר הוא ילד לכל דבר, להביא ילד לעולם עולה יותר!!!

בנוסף:
עימוד לספר בדר"כ לא עולה 10,000 עולה בסביבות ה 2,000 ש"ח או 3,000 ש"ח.
אכן, ההבדל בין להדפיס ספרים בכמות שתספיק ל 3-10 שנים לבין להדפיס לכמות שתספיק ל 3 חודשים עד המהדורה הבאה בעלות ההדפסה לעותק (כולל עלויות אחסון לכל השנים הנ"ל!) משמעותי יותר מעלות עימוד מקצועי או להדפיס קובץ וורד מהמחשב, כך שבכל מקום בספר פחות מ 2,000 עותקים לא אמור להיות כמה מהדורות. בספר מעל הכמות הנ"ל העלות לא משמעותית.
 
זה כן, קריניג ולידיניג, וכל לשון שתקרא לזה ובאופן הכי נוח.
כתבתם לעיל שאתם לא מכירים את תג, איך אתם פתאום יודעים שזה הקריניג ולידיניג של תג?
בכל מקרה אני משתמש רבות עם הלשונית הזו בוורד הרגיל! את עימודית אני אכן לא מכיר מספיק, עובד עבר עליה בעיון, אני מלמעלה!
 
ראשית, מי שאינו מכיר את שניכם, חושב ומבין שלכל אחר יש 'נגיעות' ואינטרסים.
אחד שרוצה שיוציאו אצלו ואחד שרוצה שישתמשו בתוסף שלו.
אתם יכולים לטעון שזה לא נכון ושאתם עונים וכותבים עניינית ומקצועית, אבל אני רק אומר, שהצופה מן הצד חושב כך.
אם מכון הוצאה לאור שמשתמש [גם ובעיקר] בתוכנת תג/אינדיזיין אומר שהוורד אינו תחליף, ומי שפיתח תוכנה שמתיימרת לגרום לכך שוורד כן יהווה תחליף אומר שהוורד הינו תחליף, זה מצטייר בעיני אנשים כאינטרסים (גם אם זה לא כך).

שנית, יש כאן 2 וויכוחים שונים.
דיון אחד האם עימוד צריך לעשות דווקא מעמד מקצועי או אפי' כל אדם כגון המחבר בעצמו. (מצד 'הבנת המוח' וכו')
ודיון שני האם אפשר להשתמש בוורד עם תוסף במקום התוכנות תג/אינדיזיין.

הדיון העיקרי פה הוא הדיון השני, האם אפשר לעמד בוורד.
ומשום מה במהלך הוויכוח והצגת הטענות מסתעפים גם לדיון השני לגבי מי צריך לעמד.

@באר חפרוה האם אתה מסכים שמעמד מקצועי [עם כל הידע הנדרש] (שעימד תמיד בתג/אינדיזיין) יוכל לעמד בוורד עם התוסף ולהוציא תוצאה דומה.
 
ראשית, מי שאינו מכיר את שניכם, חושב ומבין שלכל אחר יש 'נגיעות' ואינטרסים.
אחד שרוצה שיוציאו אצלו ואחד שרוצה שישתמשו בתוסף שלו.
אתם יכולים לטעון שזה לא נכון ושאתם עונים וכותבים עניינית ומקצועית, אבל אני רק אומר, שהצופה מן הצד חושב כך.
אם מכון הוצאה לאור שמשתמש [גם ובעיקר] בתוכנת תג/אינדיזיין אומר שהוורד אינו תחליף, ומי שפיתח תוכנה שמתיימרת לגרום לכך שוורד כן יהווה תחליף, דנים מה עדיף, זה מצטייר בעיני אנשים באינטרסים (גם אם זה לא כך).
אכן, כמנהל מכון הוצאה לאור, המספק בין היתר עימוד ספרי קודש, יש לי נגיעות ואינטרסים, איני מתכחש לכך ואף כתבתי גילוי נאות כמה פעמים!

שנית, יש כאן 2 וויכוחים שונים.
דיון אחד האם עימוד צריך לעשות דווקא מעמד מקצועי או אפי' כל אדם כגון המחבר בעצמו. (מצד 'הבנת המוח' וכו')
ודיון שני האם אפשר להשתמש בוורד עם תוסף במקום התוכנות תג/אינדיזיין.

הדיון העיקרי פה הוא הדיון השני, האם אפשר לעמד בוורד.
ומשום מה במהלך הוויכוח והצגת הטענות מסתעפים גם לדיון השני לגבי מי צריך לעמד.
אכן, היטבת להגדיר את מהות שני הוויכוחים!
למעשה הרב @מכון כתר תורה משווק את התוכנה כזו שתייתר את הצורך במעמדים, ועל זה השבתי שתפקיד העימוד מחייב איש מקצוע, ללא קשר לתוכנה!

@באר חפרוה האם אתה מסכים שמעמד מקצועי [עם כל הידע הנדרש] (שעימד תמיד בתג/אינדיזיין) יוכל לעמד בוורד עם התוסף ולהוציא תוצאה דומה.
ישנם 2 תוכנות לעימוד ספרי קודש (תג ואינדי), ותוכנה לעיבוד תמלילים (וורד), באף אחת משלושתם לבד אין אפשרות להוציא ספר מושלם, גם עם עימודית בוורד, גם עם תוסף רב טקסט באינדי, וגם עם ספריקטים בתג, רק בשילוב מנצח של שלושתם אפשר להגיע לתוצאה מושלמת!
האם אפשר להגיע בוורד לתוצאה יפה, אפשר! האם תוכנת 'עימודית' תעזור לשלבים המתבצעים בוורד, תעזור מאוד!
האם יש מישהו שחושב שתוכנת וורד עם כל תוסף שהוא, טובה לבד יותר מבשילוב עם תוכנות תג ואינדי? לא נראה לי!
 
מבלי להכנס כלל לנדון, אומר כמה דברים.
א. ברור שעימוד אינו נחלת הכלל, וצריך לזה ידע, ו'חוש טעם' איזה גופן או עיטורים להביא וכו'.
ב. אי"ז סותר שיש מחברי ספרים שיש להם גם ידע והבנה 'וטוב טעם' בעימוד מקצועי. ויש דברים כאלו.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון