Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.
אתה בעצם שואל את שאלת רב אשי למנשה (הבן של חזקיה) בסנהדרין קב: - אם הייתם חכמים כל כך, למה עבדתם עבודה זרה ? אמר לו מנשה - אם היית בדור שלי, היית מגביה את גלימתך ורץ אחרי כדי לעבוד ע"ז.(בגלל היצר הרגשי, לא בגלל השכל).
כלומר - שאלת המשנה 'וכי נחש ממית' עונה מהצד השכלי, (ומאז שחטו אנשי כנה"ג ליצרא דע"ז תשובת המשנה מספיקה לנו.) אבל בדורותם היה צריך גם סייג נגד הרגש, לכן חזקיה כתת.
כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.