• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

וכי נחש ממית

דוד א

Well-known member

חזקיה מלך יהודה כתת נחש הנחושת​

כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.
 
אתה בעצם שואל את שאלת רב אשי למנשה (הבן של חזקיה) בסנהדרין קב: - אם הייתם חכמים כל כך, למה עבדתם עבודה זרה ? אמר לו מנשה - אם היית בדור שלי, היית מגביה את גלימתך ורץ אחרי כדי לעבוד ע"ז.(בגלל היצר הרגשי, לא בגלל השכל).
כלומר - שאלת המשנה 'וכי נחש ממית' עונה מהצד השכלי, (ומאז שחטו אנשי כנה"ג ליצרא דע"ז תשובת המשנה מספיקה לנו.) אבל בדורותם היה צריך גם סייג נגד הרגש, לכן חזקיה כתת.
 
נערך לאחרונה:

חזקיה מלך יהודה כתת נחש הנחושת​

כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.
אני הבנתי דברי המשנה, שכשנחש הנחושת היה על הנס במדבר בעת המגפה, אז המשעבדים ליבם נרפאו.
ואח"כ בזמן חזקיה הפכוהו לעבודה זרה ולכן כיתתו.
ואולי אני טועה.
 
חזור
חלק עליון