• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

וכי נחש ממית

דוד א

Well-known member

חזקיה מלך יהודה כתת נחש הנחושת​

כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.
 
אתה בעצם שואל את שאלת רב אשי למנשה (הבן של חזקיה) בסנהדרין קב: - אם הייתם חכמים כל כך, למה עבדתם עבודה זרה ? אמר לו מנשה - אם היית בדור שלי, היית מגביה את גלימתך ורץ אחרי כדי לעבוד ע"ז.(בגלל היצר הרגשי, לא בגלל השכל).
כלומר - שאלת המשנה 'וכי נחש ממית' עונה מהצד השכלי, (ומאז שחטו אנשי כנה"ג ליצרא דע"ז תשובת המשנה מספיקה לנו.) אבל בדורותם היה צריך גם סייג נגד הרגש, לכן חזקיה כתת.
 
נערך לאחרונה:

חזקיה מלך יהודה כתת נחש הנחושת​

כתב המצודות (מ"ב יח ד) לבאר הטעם מדוע כתתו חזקיה "בחשבם שיש בו אלהות על כי נתרפא הנשוך כאשר הביט בו". וצ"ב, שידועים דברי המשנה (ר"ה כט.) וכי נחש ממית או נחש מחיה וכו', א"כ מה שייך שיחשבו ביש בנחש עצמו אלהות וממילא מפנים ליבם מלשעבדו לה' יתברך וינצלו.
אני הבנתי דברי המשנה, שכשנחש הנחושת היה על הנס במדבר בעת המגפה, אז המשעבדים ליבם נרפאו.
ואח"כ בזמן חזקיה הפכוהו לעבודה זרה ולכן כיתתו.
ואולי אני טועה.
 
חזור
חלק עליון