רש"י מביא מפרקי דר"א פרק ל"ב שברכות יצחק ליעקב היו בליל פסח, וכן הוא בזוהר קמ"ב א'; והגר"א בביאורו על שו"ע או"ח סי' תקפ"ג כתב שהיה בר"ה, וצויין במהדורות החדשות לרד"ל (אות ל"ה) שדן האם יש לזה מקור בזוה"ק [וז"ל: הגיע ליל פסח כו׳. ז״ש באגדה דשמות פט״ו שבניסן קבל יעקב הברכות, ועיין ברע״מ אמור [צט:] ביומא דר״ה נפק יצחק וכו׳ דמשמע דבר״ה היה, ועיין בהגר״א א״ח סתקפ״ג סק״ח]. ולפי הפרקי דר"א יש להוסיף מה שמביא הגרח"ק בספרו 'למכסה עתיק' בפ' וישלח ל"ב כ"ה מתוס' השלם אות ח' והרוקח, שהמאבק עם השר של עשיו היה בליל פסח, והלא שם כתוב "ויברך אותו שם" ופירש רש"י פסוק כ"ט שהודה על הברכות, ונמצא שקיבל הברכות בא' פסח וגם ההודאה עליהם היתה אז. ולדברי הגר"א אפשר להוסיף על פי מה שראיתי מובא מהזוהר שי' ברכות שבירך יצחק את יעקב כנגד י' קללות שנתקלל אדם הראשון על חטא עץ הדעת [עיקר העניין מפורט בזוהר קמ"ג א', מובא גם בזוהר הנגלה], וזה הלא היה בר"ה ונמצא שגם התיקון בר"ה.
נערך לאחרונה: