נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לכאורה יש לחשוש לסוחט וגם למלבןכן יש לו סמך
עי' בשו"ת מים חיים (ח"א סי' רטז) מש"כ בזה לבטל מנהג זה בגלל כמה חששות של איסור
זה לא סיבה לשפוך מים על אנשים שעוברים ברחוב.בהנהגות המועדים שבועות לרבי נתנאל כהן הביא ב' טעמים למנהג זריקת מים בשבועות
- כי התורה נמשלה למים על כן זמנה של שאיבת המים היא בשעת מתן תורה[1]
- מספר הרב יעקב טולידאנו בספרו נר המערבי וז"ל מגדולים וקטנים ישפכו איש איש על חברו כדי מים או גם מטבילים בתוך הנהר מבלי להביט על קילקול הבגדים ביו"ט אז ביחוד ורבו להזות בהגיע זמן המנחה יקראו כסדר באזהרות כל אחד ואחד קורא פיסקא אחת והאחרון שיעלה בגורלו לסיים הפיסקא האחרונה יתנפלו עליו בהזאת מים או ידחפוהו אל תוך הנהר אם ברצונו ואם בעל כורחו[2]
[1] אבני חן עמ' 116
[2] נר המערבי ירושלים תרע"א עמ' 216 - 215
זה מה שכתוב תזהר שלא יעשו לך את זהזה לא סיבה לשפוך מים על אנשים שעוברים ברחוב.
מה זה?בלון מתח
זקן אחד סיפר לי שהיו שופכים בעת אמירת האזהרות בקטע מסויים.נהגו לשפוך מעט מים על אנשים שהיו נרדמים בתיקון להעירם.
משם ואילך נהגו עמי ארצות לשפוך מים ואידך זיל גמור משבשתא כיון דעל על...
כנראה הכי מסתבר שהם ידעו שיש מקור רק רצו להגיד לקוראים (חזבתי"ם) שיתרחקו מזה כי אין לזה מקור
לא נכוןכשאומרים שאין מקור, הכוונה למשהו מוסמך.
כבר דיברנו על התשובות של הידברות, לא? אם הוא אומר לך שאין מקור. זאת כוונתו. ואפילו שיש.כנראה הכי מסתבר שהם ידעו שיש מקור רק רצו להגיד לקוראים (חזבתי"ם) שיתרחקו מזה כי אין לזה מקור