אין הבדל מהותי בין שלושת הדעות הללו,הדעה של רבני הפלג: צריך להלחם עם המדינה בכל הכח בסוף הם יכנעו כי אי אפשר להלחם במיליון חרדים, החשש עם הדרך הזו האם כל הציבור ילך למלחמה עם המדינה שהרבה יותר חזקה מאתנו ומה המחיר של המלחמה הזו. חוץ מהדרך שלהם שהמטרה מקדשת את האמצעים ובשביל שיקבלו את דעתם מותר לבזות ת"ח לזייף להשמיץ ועוד....
הדעה של הקנאים - האשכנזים מירושלים והרבה מחכמי הספרדים שחלקם תומכים חלקית בבחירות בשס: זה לא התפקיד שלנו להתערב בחוקים של הציונים אינהו בדידהו ואנן בדידן אסור להשתתף איתם במשחק בכלל וצריך להתנגד לכל חוק גיוס כל שהוא, אבל אף אחד מהם לא שש אלי קרב להתחיל מריבה עם המדינה עד שתכנע.
הדעה של חוק בלי שום פשרות: חלק מחכמי הספרדים - וגור אצל האשכנזים: תמיכה רק בחוק שנותן פטור מלא לכל תורתו אומנותו, הבעיה שאין כרגע שום סיכוי להעביר חוק כזה וצריך רחמי שמים מרובים שאולי בהמשך יערה ה' רוח ממרום ויהיה כזה חוק.
כל עוד היה חוק ללא מכסות ויעדים, אף אחד לא צייץ, (אולי למעט שולי השולים)
מה שבכו"א מבדיל בין הדעות, שבגור עדין לא התייאשו מחוק בלי מכסות ויעדים ולכן הם עדין מדברים על זה כאופציה, בעוד שהפלג והקנאים מבינים (מה שגם דגל ושס מבינים....) שאין שום סיכוי לכזה חוק טוב, ואליבא דשיטתם כעת זה כבר הזמן להרעיש עולם ומלואו ואין מה לחכות עם זה, (ששים אלי קרב או לא, זה כבר תלוי בדעה אישית את מי אתה שואל ומתי)
ברגע שבו יהיה ברור שאפסה כל תקוה, ולא יהיה שום חוק וימשיכו המעצרים, כבר שמענו מכל גדו"י מכל העדות והחוגים, את הביטויים הללו של נרעיש את העולם וכו',
לצערנו יש (בכל מקום!!) כאלו שלא נוח להם לשמוע שאין באמת הבדלים כ"כ גדולים בין גדולי ישראל....




