במכתב הזה יש קצת סתירה
בהתחלה הוא מביא את דברי הנודע ביהודה שאפילו נערים פרוצים ביותר לא מגייסים אותם לצבא מפני שאין דוחים נפש מפני נפש
ולאחר מכן בסוף המכתב כותבים שאין לגייס חרדי כל שהוא ומדגישים זאת
ומשמע שאם אינו חרדי כלל (בלשון המעטה) דהיינו בחורים פרוצים שמסתובבים ברחובות... הם כן צריכים להתגייס!
א'. אז ראשית מבואר שרק הבחורים שאינם לומדים במסגרת אבל עדיין שמורים קצת הם לא מתייגסים
ב'. אבל כאמור זה סתירה לדברי הנודע ביהודה שציטטו במכתב
וצ"ע.