חוששים לסב"ל ר"ת

ולא הבנתי ממה חזר בו?
ימחל להסביר דעתי קצרה
שבתחילה כתב במכתב שמי שהלך לישון והתעורר בבין השמשות לא יברך ברכות התורה כיון שלדידן הוא מדרבנן וסב"ל.
1718294131448.png
ולאחמ"כ (בילקו"י ברכות החדש) כתב שכן יברך, כיון דהוי ס"ס במצווה שיש אומרים שהיא מדאורייתא.
 
ומי שציין לילקו''י הברכות החדש
היה לו להוסיף שאפי' הכי דעת הראשל בהמשך שאם טרם התפלל ערבית כגון פלג המנחה לפני שנח צהרים לא יברך ברכות התורה מספק ספקא אלא יפטור באהבת עולם של ערבית את ברכות התורה.
 
ומי שציין לילקו''י הברכות החדש
היה לו להוסיף שאפי' הכי דעת הראשל בהמשך שאם טרם התפלל ערבית כגון פלג המנחה לפני שנח צהרים לא יברך ברכות התורה מספק ספקא אלא יפטור באהבת עולם של ערבית את ברכות התורה.
כמובן.
זה גם מי שקם בלילה ממש, אם לא התפלל ערבית עדיף שיפטור ב"אהבת עולם".
 
בילקו"י ברכות הנד"מ כ' מרן שליט"א שאפי' מי שנרדם והתעורר בבין השמשות מברך, אחר שיש ס"ס בצירוף י"א שהיא מ"ע מהתורה דומיא מ"ש התרוה"ד גבי ספיה"ע.
א. לכאו' זה יותר טוב מספיה"ע, כיון שספיה"ע רק המצווה היא ספק דאורייתא, אבל לא הברכה. (וצריך לסמוך על עוד דעה). משא"כ בברכות התורה שמדובר על עצם הברכה.
ב. האם פשוט לפי"ז שנשים בכה"ג לא יברכו ברכה"ת?
 
חזור
חלק עליון