אליהו חמוי
Active member
הנה ידוע כי אף שסב''ל מ'''מ אין להיכנס לסב''ל לכתחילה וכמבואר בשו''ע [בסי' קעד סעי' ה] לגבי משקים בסעודה ועוד
ונתקשתי בדבר כי נודע ששני טעמים נאמרו בכלל דסב''ל [עי' ב''י סי' סט] האחד משום שספק דרבנן לקולא והשני משום חומר לא תישא [והיינו שאף אם ירצה להחמיר על עצמו אינו רשאי]
והנה מאחר וחכמים לא העמידו דבריהם במקום ספק הרי שבכל מצב של ספק מעיקרא לא נתקנה חובת ברכה ואם כן מה הבעיה להיכנס לסב''ל הרי אינו מבטל בכה''ג חובת ברכה המינו והרי הוא כמי שבירך
ונתקשתי בדבר כי נודע ששני טעמים נאמרו בכלל דסב''ל [עי' ב''י סי' סט] האחד משום שספק דרבנן לקולא והשני משום חומר לא תישא [והיינו שאף אם ירצה להחמיר על עצמו אינו רשאי]
והנה מאחר וחכמים לא העמידו דבריהם במקום ספק הרי שבכל מצב של ספק מעיקרא לא נתקנה חובת ברכה ואם כן מה הבעיה להיכנס לסב''ל הרי אינו מבטל בכה''ג חובת ברכה המינו והרי הוא כמי שבירך
נערך לאחרונה: