כמובן לא להלכה למעשה, אלא מראה מקום אני לך
בביאור אמרי צבי על הפרנס כתב: והנה בזמנינו לא ראינו שיזהרו בזה, ואולי י"ל דאף שאלה שנהרגו ע"י הנאצים ימ"ש נחשבים הרוגים על קד"ה כיון שנהרגו בגלל יהדותם, בכ"ז לענין זה שאשתו לא תינשא עולמית הוא רק באופן כזה שסיבת הריגתו היא דת ישראל. ועי' אריכות בשו"ת דבר יהושע סי' ל"ז בקול חוצב להבות אש שאין מקום לחומרא כלל וכל המחמיר בזה אפי' בעצמו עתיד ליתן את הדין וכו' לכן מצוה רבה היא כפדיון שבויין ותקנת עגונות להכריז בגלוי שאין שום טעם ולא ממש בהספק וכו', עיי"ש.
[אמנם לעומת זאת עי' בשו"ת מחנה חיים (אהע"ז ח"ג סי' כ"ו) משמע שפסק לדינא כבעל המקצועות הנ"ל.
ובשו"ת מהרי"ץ (סי' קכ"ו) כתב: וספר המקצועות הוי מרבינו חננאל, והנה אין רצוני לומר בזה פסק גמור, אבל הרי ראוי להמתין ולהתיישב בדבר גדול כזה, משום כבוד שמים ומפני כבוד כל הנפטרים, אשר רובם לא זכו לקבורה ולא לקדיש, ראוי היה שנשיהם אחריהם ינהגו כבוד ימים ושנים וכו'.]
בנוסף לזה יש עוד הסברים בשו"ת מחנה חיים (אהע"ז ח"ג סי' כ"ו) ובעוד ספרים.