אישה שמת בעלה על קידוש ה' לא תינשא עולמית כמדומני ספר המקוצעות.היכן מצינו אישה שמת בעלה ואומרים לה לא להתחתן כלל?
על נדר אפשר להפר.כשנשבעה או נדרה שלא תינשא לאחר?
בעלה ביום שומעו, והרי הוא בקבר... או באופן שקיים.על נדר אפשר להפר.
כוונתי שהכול היה רגיל לפני שמת בעלה, בלי נדרים בלי שבועות.בעלה ביום שומעו, והרי הוא בקבר... או באופן שקיים.
או שנדרה על דעת רבים.
תלוי בסיבת מיתת הבעל.רמז...
מת במים שאין להם סוף?תלוי בסיבת מיתת הבעל.
בשאלה כאן אומרים לה לא להתחתן לעולם גם לא עם ישראל.לכל הכהנים שבעולם
היה הלוייה רגילה, ושידוע שהוא מת.מת במים שאין להם סוף?
עד אחד במלחמה?
"אומרים" לה או "פווסקים" לה?היכן מצינו אישה שמת בעלה ואומרים לה לא להתחתן כלל?
זה הובא להלכה,"אומרים" לה או "פווסקים" לה?
זו המלצה או דין...
אשת גדול דור?
וזה יכול להיות לכל אדם.תלוי בסיבת מיתת הבעל.
אישה שמת בעלה על קידוש ה' לא תינשא עולמית כמדומני ספר המקוצעות.היכן מצינו אישה שמת בעלה ואומרים לה לא להתחתן כלל?
יפה מאודאישה שמת בעלה על קידוש ה' לא תינשא עולמית כמדומני ספר המקוצעות.
יש הסבר מה הסיבה?יפה מאוד
כן כתב המהר"ח אור זרוע בתשובה (סי' יז). וכן בספר הפרנס (סי' קכה).
ות"ח אחד אמר לי שאסור לומר כן לאלמנה, וזה לא להלכה.
כתוב שם "משום כבוד שמים וכבודו"יש הסבר מה הסיבה?
זה להלכה למעשה? לא נראה לי שדבריו נפסקו להלכה.אישה שמת בעלה על קידוש ה' לא תינשא עולמית כמדומני ספר המקוצעות.
זה להלכה למעשה? לא נראה לי שדבריו נפסקו להלכה.
ות"ח אחד אמר לי שאסור לומר כן לאלמנה, וזה לא להלכה.
ושם הוסיף (מה שלא כתוב באור זרוע): "ואם נשאת לא תצא"וכן בספר הפרנס (סי' קכה).