D dvidcohen Well-known member 30 Mar 2025 #1 הגם שגוי בסתם אינו בדין גלות, עם כל זה מצאנו מצב שבו גוי [שהיה ונשאר גוי, לא שכעת גר צדק] שהורג גוי אחר [כנ"ל] מתחייב לגלות לעיר מקלט עד מות הכה"ג?
הגם שגוי בסתם אינו בדין גלות, עם כל זה מצאנו מצב שבו גוי [שהיה ונשאר גוי, לא שכעת גר צדק] שהורג גוי אחר [כנ"ל] מתחייב לגלות לעיר מקלט עד מות הכה"ג?
פִּתָרוֹן D D dvidcohen 31 Mar 2025 תלמיד מרן אמר: גר תושב שהרג גר תושב? לחץ כדי להרחיב... תשובה מדוייקת! המקור הוא בפסוק בתורה, ובמשנה במסכת מכות פרק ב משנה ג האומרת: "וגר תושב אינו גולה אלא על ידי גר תושב" וכתב תוספות יום טוב: ועל ידו מיהא גולה דכתיב לבני ישראל ולגר ולתושב בתוכם תהיינה שש הערים [גמ']:
תלמיד מרן אמר: גר תושב שהרג גר תושב? לחץ כדי להרחיב... תשובה מדוייקת! המקור הוא בפסוק בתורה, ובמשנה במסכת מכות פרק ב משנה ג האומרת: "וגר תושב אינו גולה אלא על ידי גר תושב" וכתב תוספות יום טוב: ועל ידו מיהא גולה דכתיב לבני ישראל ולגר ולתושב בתוכם תהיינה שש הערים [גמ']:
פותח הדיון פותח הדיון D dvidcohen Well-known member 31 Mar 2025 #3 תלמיד מרן אמר: גר תושב שהרג גר תושב? לחץ כדי להרחיב... תשובה מדוייקת! המקור הוא בפסוק בתורה, ובמשנה במסכת מכות פרק ב משנה ג האומרת: "וגר תושב אינו גולה אלא על ידי גר תושב" וכתב תוספות יום טוב: ועל ידו מיהא גולה דכתיב לבני ישראל ולגר ולתושב בתוכם תהיינה שש הערים [גמ']: הצביעו 0 הצביעו למטה פִּתָרוֹן
תלמיד מרן אמר: גר תושב שהרג גר תושב? לחץ כדי להרחיב... תשובה מדוייקת! המקור הוא בפסוק בתורה, ובמשנה במסכת מכות פרק ב משנה ג האומרת: "וגר תושב אינו גולה אלא על ידי גר תושב" וכתב תוספות יום טוב: ועל ידו מיהא גולה דכתיב לבני ישראל ולגר ולתושב בתוכם תהיינה שש הערים [גמ']: