• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

חידה: המחמיר ברה״ר עם עירוב מותר לו להקל

פִּתָרוֹן
לטלטל כפפות
לטלטל שעון יד
לטלטל בגדים הצריכים לחיילים בעת מלחמה
להרים ילד שיכול ללכת בעצמו, או בעגלה
שיכולים לתת לקטנים, וכן לגדול שנוהג להקל
(והובא כ"ז בילקו"י סי' שא ומשם בארה)
(והובא כ"ז בילקו"י סי' שא ומשם בארה)
כשאני כותב ״מרן כתב״ אני מדבר על כתבי מרן ולא ילקו״י (אלא״כ מדובר בח״א הישן), והם יבי״א יחו״ד הליכו״ע חזו״ע ועוד. עד כמה שהראשל״צ הוא כעין ״שופר״ של מרן, חיבוריו אינם חיבורי מרן (שוב, חוץ מהחלקים הישנים).
כל זאת אמנם, חוץ מ
שמבואר ביחו״ד ח״ג סי׳ כג במסקנא בזה״ל: מותר מן דין לצאת בשבת לרשה״ר בשעון יד הצמוד לידו עם שרשרת כסף או זהב והמיקל גם כשהוא מחובר לרצועת עור, יש לו על מה שיסמוך, והמחמיר בכ״ז תע״ב. ומ״מ אף הנוהגים להחמיר שלא לטלטל בשבת אפי׳ במקום שיש עירוב, רשאים לקל לצאתבשעון יד ואינם צריכים להחמיר בזה במקום שיש עירוב לרשות הרבים עכ״ל. הנה מבואר כי אף ברה״ר מתיר אך כותב תע״ב, אך למחמיר שלא לסמוך על העירוב מותר לכתחילה.
ויעוין עוד בח״ב סי׳ מט, וכן ביבי״א ח״ז סי׳ מב אות ד׳

והנה אף שלא ענית עם המקור הראוי, כיוון שסו״ס ענית תשובה, אחשביה
 
חזור
חלק עליון