מחילה, אבל הב"י שם מדבר על כתב חצי קולמוס (הנקרא מעאלק), ולא על כתב רש"י.אה"ע ריש סימן קכ"ו
מדובר שם על כתב פרובינצאל. וי"א שזהו כתב רש"י.מחילה, אבל הב"י שם מדבר על כתב חצי קולמוס (הנקרא מעאלק), ולא על כתב רש"י.
מיהם הי"א הנ"ל?!מדובר שם על כתב פרובינצאל. וי"א שזהו כתב רש"י.
פתחי תשובה שם ס"ק ג': (בשם ספר גט פשוט)מיהם הי"א הנ"ל?!
הכוונה היא "כתב שבו נכתב פירוש רש"י" כדי להבדילו מהחומש. לא שזה כתב של רש"י הקדוש, אלא זהו כתב שבו נכתב פירוש רש"י. ופשוט.המענין בכל הסיפור הוא שרש"י כלל לא הכיר את כתב רש"י...
המדפיסים חפשו כתב שיהיה מובדל מכתב החומש, ומצאו את הכתב הספרדי חצי קולמוס, ומאז חושבים כולם שכך כתב רש"י...
זהו, שלרוב העולם פשוט דוקא הפוך...הכוונה היא "כתב שבו נכתב פירוש רש"י" כדי להבדילו מהחומש. לא שזה כתב של רש"י הקדוש, אלא זהו כתב שבו נכתב פירוש רש"י. ופשוט.
או"ח סי' לב. סעי' מ.אם כבר הזכרתם דברים מעניינים שבשו"ע אומר משהו מענין ששמתי לב [בדרך צחות...]
היכן מוזכר קפה שחור בשו"ע?
כתב רש"י אינו כתב חצי קולמוס.המענין בכל הסיפור הוא שרש"י כלל לא הכיר את כתב רש"י...
המדפיסים חפשו כתב שיהיה מובדל מכתב החומש, ומצאו את הכתב הספרדי חצי קולמוס, ומאז חושבים כולם שכך כתב רש"י...
מזכיר לי שמצאתי שהרב לאו מוזכר בטור. (עי' טור או"ח סימן רב "ופי' ה"ר יוסף לאו")...
כמדומה שבטור בהוצא' שירת דבורה. כתבו שם שכוונתו לכתב רש"י.כתב רש"י אינו כתב חצי קולמוס.
אמת, הגם שיש דמיון בכמה אותיות כפי שניתן לראות כאן:כתב רש"י אינו כתב חצי קולמוס.
אגב זהו גם כתב הנקרא ספרדי מפני שחכמי הספרדים היו משתמשים בו במשך הדורות [לא רק יהודי ארם צובא] ואם יצא לכם לראות פעם כתב יד של מחבר המתנוסס בראש הספר [לדוג' בא''ח] אל תחשבו שזה כתב חרתומים אלא פשוט כתב חצי קולמוס וכנודע אף מרן זצ''ל השתמש בו