בספר מחזה אברהם הביא שישראל העולה לדוכן לברכת כהנים, עובר על לאו הבא מכלל עשה של "כה תברכו". וזה דוקא עם עולה לבד, אבל אם כהן עולה עמו לא עובר אם לא מברך. והביא בשם העובר אורח (לר"א תאומים) שכהן שעולה עם ישראל לדוכן, הכהן עובר על איסור של נשיאת כפים של זר, כי הוא משתתף עם איסור, בבחינת אל תשת ידך עם רשע להיות עד. נמצא שישראל שעולה לדוכן לברכת כהנים ולא אומר כלום, עובר איסור, אבל כשעולה הכהן אחריו, הכהן עובר איסור של נשיאת כפיים עם זר, והישראל שעמד קודם לא עובר כי הוא עם כהן והוא שותק.