• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חידה לפסח: קידוש אחרי מגיד

קידוש ידים ורגלים?
מכיון שהתשובה הנ"ל היא קרובה למה שהתכוונתי, אני אכתוב את תשובתי.
על הפסוק "ויתן שמה מים לרחצה" (שמות מ', ל'), [וכן עה"פ "ועשית כיור נחושת וכנו נחושת לרחצה" (ל', י"ח)], מתרגם אונקלוס את המילה "לרחצה" - "לקידוש".
וא"כ אחרי ה"מגיד" עושים "קידוש" והיינו "רחצה".
 
מכיון שהתשובה הנ"ל היא קרובה למה שהתכוונתי, אני אכתוב את תשובתי.
על הפסוק "ויתן שמה מים לרחצה" (שמות מ', ל'), [וכן עה"פ "ועשית כיור נחושת וכנו נחושת לרחצה" (ל', י"ח)], מתרגם אונקלוס את המילה "לרחצה" - "לקידוש".
וא"כ אחרי ה"מגיד" עושים "קידוש" והיינו "רחצה".
ואשתעשע במצותיך, רק חשוב לדעת:
ישנם 2 סוגי רחיצות, רחיצה של קידוש ידיים ורגלים מתרגם "לקידוש". אך זה לפי העניין כדרך אונקלוס, זה לא באמת תרגום של "רחיצה".
ובאמת כל שאר הרחיצות בתורה, שהם של טהרה בד"כ מתרגם "ויסחי", וגם של רשות כגון "ורחצו רגליכם והענו תחת העץ". (יונתן מתרגם ואשתטף).
שמחת אותנו!
 
חזור
חלק עליון