• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: מה הקשר בין בארות מים-לכך שלא נשתנה שמו של יצחק?

מדרש הגדול פרק כ'"ו פסוק י"ח ע"כ שלא שינה את שמות הבארות שקרא אברהם.
וזה לשונו: ויקרא להן שמות כשמות, בוא וראה ענותנותו של יצחק, אדם קונה לו בית וקורא לו שם, עומד בנו ומחדש בו דבר הוא קורא לו שם אחר, אבל יצחק אבינו אינו כן, אלא כל הבארות שחפר אברהם וקרא להן שם אע"פ שעמדו פלשתים וסיתמו אותן, כיון שחזר יצחק וחפרן שנייה לא חידש להן שם, אלא העמידן על השמות שקרא להן אביו, שנאמר "כשמות אשר קרא להן אביו", ומה שכר נטל על כך? שכל האבות נשתנו שמותם, אברהם מתחלה אברם ולבסוף נקרא אברהם, יעקב מתחלה שמו יעקב ולבסוף נקרא ישראל, אבל יצחק מתחלה עד שלא נולד קרא לו הקב"ה יצחק, שנאמר וקראת את שמו יצחק, ולא נשתנה שמו לדורות.​
 
וזה לשונו: ויקרא להן שמות כשמות, בוא וראה ענותנותו של יצחק, אדם קונה לו בית וקורא לו שם, עומד בנו ומחדש בו דבר הוא קורא לו שם אחר, אבל יצחק אבינו אינו כן, אלא כל הבארות שחפר אברהם וקרא להן שם אע"פ שעמדו פלשתים וסיתמו אותן, כיון שחזר יצחק וחפרן שנייה לא חידש להן שם, אלא העמידן על השמות שקרא להן אביו, שנאמר "כשמות אשר קרא להן אביו", ומה שכר נטל על כך? שכל האבות נשתנו שמותם, אברהם מתחלה אברם ולבסוף נקרא אברהם, יעקב מתחלה שמו יעקב ולבסוף נקרא ישראל, אבל יצחק מתחלה עד שלא נולד קרא לו הקב"ה יצחק, שנאמר וקראת את שמו יצחק, ולא נשתנה שמו לדורות.​
כל כך מתאים התוכן על מרן שליט"א...
 
חזור
חלק עליון