• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: מה הקשר בין בארות מים-לכך שלא נשתנה שמו של יצחק?

מדרש הגדול פרק כ'"ו פסוק י"ח ע"כ שלא שינה את שמות הבארות שקרא אברהם.
וזה לשונו: ויקרא להן שמות כשמות, בוא וראה ענותנותו של יצחק, אדם קונה לו בית וקורא לו שם, עומד בנו ומחדש בו דבר הוא קורא לו שם אחר, אבל יצחק אבינו אינו כן, אלא כל הבארות שחפר אברהם וקרא להן שם אע"פ שעמדו פלשתים וסיתמו אותן, כיון שחזר יצחק וחפרן שנייה לא חידש להן שם, אלא העמידן על השמות שקרא להן אביו, שנאמר "כשמות אשר קרא להן אביו", ומה שכר נטל על כך? שכל האבות נשתנו שמותם, אברהם מתחלה אברם ולבסוף נקרא אברהם, יעקב מתחלה שמו יעקב ולבסוף נקרא ישראל, אבל יצחק מתחלה עד שלא נולד קרא לו הקב"ה יצחק, שנאמר וקראת את שמו יצחק, ולא נשתנה שמו לדורות.​
 
וזה לשונו: ויקרא להן שמות כשמות, בוא וראה ענותנותו של יצחק, אדם קונה לו בית וקורא לו שם, עומד בנו ומחדש בו דבר הוא קורא לו שם אחר, אבל יצחק אבינו אינו כן, אלא כל הבארות שחפר אברהם וקרא להן שם אע"פ שעמדו פלשתים וסיתמו אותן, כיון שחזר יצחק וחפרן שנייה לא חידש להן שם, אלא העמידן על השמות שקרא להן אביו, שנאמר "כשמות אשר קרא להן אביו", ומה שכר נטל על כך? שכל האבות נשתנו שמותם, אברהם מתחלה אברם ולבסוף נקרא אברהם, יעקב מתחלה שמו יעקב ולבסוף נקרא ישראל, אבל יצחק מתחלה עד שלא נולד קרא לו הקב"ה יצחק, שנאמר וקראת את שמו יצחק, ולא נשתנה שמו לדורות.​
כל כך מתאים התוכן על מרן שליט"א...
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון