• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: מתי יפסקו לאדם לברך על בשמים שהכל נהיה בדברו?

פִּתָרוֹן
1. לקח מי ורדים כדי לשתות אותם וגם מריח אותם מברך שהכל על השתיה ופוטר את הריח
2. מרדכי מסכת ברכות פרק כיצד מברכין רמז קמז היכא דמספקא ליה או מין עץ הוא או מין אדמה הוא כגון אדם שנכנס לבית הבשם מברך שהכל דעל כולם אם בירך שהכל יצא וה"ר משה מקוצי היה אומר שיברך בורא מיני בשמים:
3.דבר שהוא ספק אם מברך עליו הנותן ריח טוב בפירות או עצי בשמים יברך שהכל
דבר כזה אפשר לפסוק מסברא כי רע לא יצא מזה וחוץ מזה אי אפשר שכל הלכה קטנה תהיה כתובה בספר כי אין לזה סוף ומה כואב לי לראות את אותם האנשים שכל איזה דבר הלכה פשוט שואלים איפה זה כתוב בילקוט יוסף? 1+1=2
 
1. לקח מי ורדים כדי לשתות אותם וגם מריח אותם מברך שהכל על השתיה ופוטר את הריח
2. מרדכי מסכת ברכות פרק כיצד מברכין רמז קמז היכא דמספקא ליה או מין עץ הוא או מין אדמה הוא כגון אדם שנכנס לבית הבשם מברך שהכל דעל כולם אם בירך שהכל יצא וה"ר משה מקוצי היה אומר שיברך בורא מיני בשמים:
3.דבר שהוא ספק אם מברך עליו הנותן ריח טוב בפירות או עצי בשמים יברך שהכל
 
פִּתָרוֹן
תוס' ברכות מ"ג א' ד"ה ועל ההדס כתבו, "ומי שהולך בבית שיש שם בשמים ויש שם מיני בשמים שמריח בהן ומספקא ליה אי ממין עץ אי ממין אדמה הוא יש מפרשים שמברך שהכל נהיה בדברו דעל כולן אם ברך שהכל יצא והרב רבינו משה מקוצי היה אומר שיברך בורא מיני בשמים".
 
במחילה אבל החידה היתה על הוראה למעשה לברך שהכל ואילו להלכה מברך מיני
בדיוק באתי לומר את זה, ועל הוראת מעשה לכאו' התשובה של מנשה נכונה שאם מסופק אם בכלל צריך לברך על הבשמים שיורו לו לברך שהכל ויכוין לפטור.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון