סעיף זה מבוסס על סעיף יד וסעיף לא, כמבואר בגר"א שם, ואין זה חידוש חדש ממש שלא מופיע בב"י ושאר הראשונים!כמדומני מצינו כזה בחושן משפט סימן קנד סל"ב.
איפה?יש הרבה
מחילה כבודו יעיין בדברו ואז יעתיק דברי הגר"א.סעיף זה מבוסס על סעיף יד וסעיף לא, כמבואר בגר"א שם, ואין זה חידוש חדש ממש שלא מופיע בב"י ושאר הראשונים!
חזק וברוך!צה ד
"יראה לי שאם נתנו אפר במים חמין שביורה קודם שהניחו הקדירות בתוכה אף על פי שהשומן דבוק בהן מותר דעל ידי האפר הוא נותן טעם לפגם"
סימן תכז בשו"ע חשן משפט, אין עליו כלל טור וב"י, והטור מסתיים בסימן תכו.חזק וברוך!
סימן תכז בשו"ע חשן משפט, אין עליו כלל טור וב"י, והטור מסתיים בסימן תכו.
איפה נמצא בשו"ע סעיף שלא דיבר עליו ולא הביא מקור לזה, לא בב"י ודרכי משה, ולא בשום ראשון!! אלא מופיע לראשונה רק בשו"ע!
יש עוד סעיפים בשו"ע שאין עליהם טור ובית יוסף?סימן תכז בשו"ע חשן משפט, אין עליו כלל טור וב"י, והטור מסתיים בסימן תכו.
תודה רבה!יש על זה ב"י
אלא שהב"י הוא לקמן סי' שט"ו
דהטור כתב את ההלכה הנ"ל בשט"ו גבי הל' אוהל, ובשו"ע העתיק דין זה בשי"ב
מצורף קובץ מהב"י על דין זה בסי' שט"והצג קובץ מצורף 31596
לא ידוע לי על משהו מיוחד [חוץ ממה שצוטט לעיל גבי נותן טעם לפגם]תודה רבה!
עכ"פ, יש דבר כזה סעיפים שיש עליהם שו"ע בלי טור וב"י?
זה לא סעיף שלם... זה רק כמה מילים.שו"ע סי' שז (סעי' טז) "מליצות ומשלים של שיחת חולין ודברי חשק כגון ספר עמנואל וכן ספרי מלחמות אסור אפי' בחול לקרותם ועובר משום מושב לצים ומשום אל תפנו אל האלילים וכו'"
ואע"פ שתוס' והרא"ש כתבו את איסור מושב לצים אבל אף ראשון לא הזכיר את האיסור של אל תפנו אל האלילים.