• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: סעיף בשו"ע שאין לו שורש בבית יוסף ובשום ראשון!!

סעיף זה מבוסס על סעיף יד וסעיף לא, כמבואר בגר"א שם, ואין זה חידוש חדש ממש שלא מופיע בב"י ושאר הראשונים!
מחילה כבודו יעיין בדברו ואז יעתיק דברי הגר"א.
ר"ל שדברי הש"ע כאן הם ע"פ המבואר שם. אבל הדין שכתב השלחן ערוך באופן שכתב, לא נכתב בבית יוסף ולא בראשונים אלא הוא פרי היוצא מהנ"ל.
 
בסדר גמור זה מה שכתבתי שסוף סוף זה מבוסס על סעיפים קודמים. כוונת החידה שלי שזה לא מבוסס על סעיף שקדם, אלא 'הברקה' של השו"ע, וגם לא מופיע בב"י, ולא מופיע בשום ראשון אחר, ואפילו הגר"א באותו סעיף לא הביא מקור לזה (אלא הביא שהקשו על זה!)
 
נערך לאחרונה:
צה ד
"יראה לי שאם נתנו אפר במים חמין שביורה קודם שהניחו הקדירות בתוכה אף על פי שהשומן דבוק בהן מותר דעל ידי האפר הוא נותן טעם לפגם"
חזק וברוך!
 
ל @לוי א. היקר
הכוונה היתה בשאלה שאין לזה מקור גם בראשונים אלא זה חידוש עצמי של הב"י
ואילו מה שציינת שו"ע סי' תכ"ז בחו"מ, כל הסי' הנ"ל הוא העתקה מלשון הרמב"ם הל' רוצח פי"א
[וזו כתוספת למה שכתב הרב @אבי רביבו]
 
נערך לאחרונה:
יש עוד סעיפים בשו"ע שאין עליהם טור ובית יוסף?
אני מצאתי באו"ח סי' שי"ב סעיף י'.
יש על זה ב"י
אלא שהב"י הוא לקמן סי' שט"ו
דהטור כתב את ההלכה הנ"ל בשט"ו גבי הל' אוהל, ובשו"ע העתיק דין זה בשי"ב
מצורף קובץ מהב"י על דין זה בסי' שט"ובית יוסף.JPG
 
יש על זה ב"י
אלא שהב"י הוא לקמן סי' שט"ו
דהטור כתב את ההלכה הנ"ל בשט"ו גבי הל' אוהל, ובשו"ע העתיק דין זה בשי"ב
מצורף קובץ מהב"י על דין זה בסי' שט"והצג קובץ מצורף 31596
תודה רבה!
עכ"פ, יש דבר כזה סעיפים שיש עליהם שו"ע בלי טור וב"י?
 
תודה רבה!
עכ"פ, יש דבר כזה סעיפים שיש עליהם שו"ע בלי טור וב"י?
לא ידוע לי על משהו מיוחד [חוץ ממה שצוטט לעיל גבי נותן טעם לפגם]
איה"נ, צריך להמשיך לחפש ולבדוק אם אכן יש דבר כזה
 
שו"ע סי' שז (סעי' טז) "מליצות ומשלים של שיחת חולין ודברי חשק כגון ספר עמנואל וכן ספרי מלחמות אסור אפי' בחול לקרותם ועובר משום מושב לצים ומשום אל תפנו אל האלילים וכו'"
ואע"פ שתוס' והרא"ש כתבו את איסור מושב לצים אבל אף ראשון לא הזכיר את האיסור של אל תפנו אל האלילים.
 
שו"ע סי' שז (סעי' טז) "מליצות ומשלים של שיחת חולין ודברי חשק כגון ספר עמנואל וכן ספרי מלחמות אסור אפי' בחול לקרותם ועובר משום מושב לצים ומשום אל תפנו אל האלילים וכו'"
ואע"פ שתוס' והרא"ש כתבו את איסור מושב לצים אבל אף ראשון לא הזכיר את האיסור של אל תפנו אל האלילים.
זה לא סעיף שלם... זה רק כמה מילים.
 
חזור
חלק עליון