• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה קלה נושאת פרסים! מי הראשון שתיקן להפריש מעשר?

יצחק משען

Well-known member
שימו לב לא למהר לענות וגם זה לא יהיה הוגן לענות חצי תשובה
השאלה היא לא מי הפריש מעשר, אלא מי תיקן להפריש מעשר?
התשובה צריכה להיות דעות שונות של לפחות 2 ראשונים ולפחות ראשון נוסף שכתב בזה
הפרס הוא זיכוי לקבל קובץ בית יוסף ומרן מספר מהמשרדים של מורשת מרן [מי שרוצה משלוח שישלם בעצמו]
נתינת הפרס נתונה לשיקול דעתו ורצונו ונוחיותו של הרב @מורשת מרן שליט"א
 
פִּתָרוֹן
במדרש מובא שיעקב תיקן להפריש מעשר כספים, "וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך".
ובעלי התוס' הקשו שהרי הראשון הוא אברהם שנא' ויתן לו מעשר מכל. [וע' תוס תענית ט. דמשמע שמעשר כספים דאו']
והרמב"ם בפ"ט דמלכים ה"א כתב שיצחק הפריש מעשר ["וימצא בשנה ההיא מאה שערים" שמדדן לעשרן], והשיג הראב"ד שכבר אברהם הפריש. ותירץ הכס"מ שאברהם לא נתן מתורת מעשר וכו'.
במדרש מובא שיעקב תיקן להפריש מעשר כספים, "וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך".
ובעלי התוס' הקשו שהרי הראשון הוא אברהם שנא' ויתן לו מעשר מכל. [וע' תוס תענית ט. דמשמע שמעשר כספים דאו']
והרמב"ם בפ"ט דמלכים ה"א כתב שיצחק הפריש מעשר ["וימצא בשנה ההיא מאה שערים" שמדדן לעשרן], והשיג הראב"ד שכבר אברהם הפריש. ותירץ הכס"מ שאברהם לא נתן מתורת מעשר וכו'.
 
פִּתָרוֹן
במדרש מובא שיעקב תיקן להפריש מעשר כספים, "וכל אשר תתן לי עשר אעשרנו לך".
ובעלי התוס' הקשו שהרי הראשון הוא אברהם שנא' ויתן לו מעשר מכל. [וע' תוס תענית ט. דמשמע שמעשר כספים דאו']
והרמב"ם בפ"ט דמלכים ה"א כתב שיצחק הפריש מעשר ["וימצא בשנה ההיא מאה שערים" שמדדן לעשרן], והשיג הראב"ד שכבר אברהם הפריש. ותירץ הכס"מ שאברהם לא נתן מתורת מעשר וכו'.
זכה לו!
אשרי הפורום שזכה בת''ח דגולים.
אם כי ציפיתי שתביא לפחות גם את רש''י והרמב''ן שהביא ברדב''ז על הרמב''ם שם.
חזק וברוך
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון