• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: שבת שלום - גוט שעבאס?....

פִּתָרוֹן
וגם שי"א שאם אומר "שבת שלום" מקבל שבת.
נפק"מ שבעל שיצא יד"ח קידוש מדאו' בביהכנ"ס וחוזר לבית וכשהאשה אומרת "שבת שלום" גם נחשב לה שיצאה יד"ח קידוש מדאו', שאל"כ יש דעה שלא יכול להוציאה יד"ח כיון שהוא חייב רק מדרבנן (אחרי שיצא יד"ח בתפילה) והיא חייבת מדאו'.
וגם שי"א שאם אומר "שבת שלום" מקבל שבת.
נפק"מ שבעל שיצא יד"ח קידוש מדאו' בביהכנ"ס וחוזר לבית וכשהאשה אומרת "שבת שלום" גם נחשב לה שיצאה יד"ח קידוש מדאו', שאל"כ יש דעה שלא יכול להוציאה יד"ח כיון שהוא חייב רק מדרבנן (אחרי שיצא יד"ח בתפילה) והיא חייבת מדאו'.
 
פִּתָרוֹן
וגם שי"א שאם אומר "שבת שלום" מקבל שבת.
נפק"מ שבעל שיצא יד"ח קידוש מדאו' בביהכנ"ס וחוזר לבית וכשהאשה אומרת "שבת שלום" גם נחשב לה שיצאה יד"ח קידוש מדאו', שאל"כ יש דעה שלא יכול להוציאה יד"ח כיון שהוא חייב רק מדרבנן (אחרי שיצא יד"ח בתפילה) והיא חייבת מדאו'.
אור לציון חלק ב בשם רבי עקיבא איגר. אמנם מרן זיע"א לא סובר כך מדין ערבות ביביע אומר. אבל זו התשובה הנכונה!!! יישר כוח!
 
וגם שי"א שאם אומר "שבת שלום" מקבל שבת.
נפק"מ שבעל שיצא יד"ח קידוש מדאו' בביהכנ"ס וחוזר לבית וכשהאשה אומרת "שבת שלום" גם נחשב לה שיצאה יד"ח קידוש מדאו', שאל"כ יש דעה שלא יכול להוציאה יד"ח כיון שהוא חייב רק מדרבנן (אחרי שיצא יד"ח בתפילה) והיא חייבת מדאו'.
אור לציון חלק ב בשם רבי עקיבא איגר. אמנם מרן זיע"א לא סובר כך מדין ערבות ביביע אומר. אבל זו התשובה הנכונה!!! יישר כוח!
זה כתוב בילקו"י.
1709303499334.png
 
במה? לא ציטטת אף אחד, היו פה כמה נידונים.
(עכ"פ, לעיל הבאתי את הילקו"י שעדיף לומר "שבת שלום" וגם שיש דעות שמקבלים בזה שבת).
אכן התכוונתי לילקו"י שדן אם עדיף לומר שבת שלום או גוט שעבאס
ועכשיו ראיתי שזה מה שכת"ר ציטט.
 
חזור
חלק עליון