• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידות בעניני חנוכה

אולי שהדליק את כל נרות גם של חובה וגם ההידור והנר של החובה כלומר הנר הראשון כבה שמעיקר הדין לא צריך להדליק שוב א''כ יוצא שרק נרות ההידור נשארו דלוקים בתוך חצי שעה של חיוב
 
פִּתָרוֹן
איך יתכן שידליק האדם בכל יום מימות החנוכה נר אחד בלבד, אף על פי שברשותו כמות מספיקה של שמן להדלקת כל הנרות כהלכה, למהדרין מן המהדרין?
אם ביום השני יש לו שני נרות ולחבירו אין כלום נותן לחבירו נר אחד וכל אחד מדליק כעיקר הדין
 
איך יתכן שידליק האדם בכל יום מימות החנוכה נר אחד בלבד, אף על פי שברשותו כמות מספיקה של שמן להדלקת כל הנרות כהלכה, למהדרין מן המהדרין?
עוד אפשר מי שמודר הנאה מנרות ובשעת הסכנה שמדליק בתוך הבית שע"כ נהנה מהנרות עיקר הדין ידליק דמצוות לאו להנות נתנו אבל ההידור לא ידליק, כמו בשופר שמודר הנאה תוקע רק י' תקיעות.
 
חזור
חלק עליון