1. כיצד יתכן חמשה אנשים אכלו את אותו מאכל, אחד בירך עליו מזונות, אחד בירך עליו הגפן, אחד בירך עליו העץ, אחד בירך עליו האדמה, ואחד בירך עליו שהכל, וכולם יצאו ידי חובה?
2. כיצד יתכן חמשה אנשים שתו את אותו משקה, אחד בירך עליו מזונות, אחד בירך עליו הגפן, אחד בירך עליו העץ, אחד בירך עליו האדמה, ואחד בירך עליו שהכל, וכולם יצאו ידי חובה?
3. כיצד יתכן ששלשה אנשים אכלו את אותו מין פרי ואחד בירך עליו העץ, אחד בירך עליו שהכל, ואחד לא בירך עליו כלל?
4. כיצד יתכן אדם בירך ברכה אחת על מאכל וטעם ויתחייב ב19- ברכות?
5. כיצד יתכן אדם בירך עושה מעשה בראשית על בירה ויצא ידי חובה?
6. מי שאכל מיני מזונות כזית ושתה רביעית יין, כוללם בברכת מעין שלש, קודם "על המחיה" ואח"כ "על הגפן". כיצד יתכן שצריך לנהוג להיפך, קודם "על הגפן" ואח"כ "על המחיה"?
7. כיצד יתכן לברך על מאכל "המוציא" ו"על המחיה"?
8. כיצד יתכן אדם בירך העץ על תפוח ופטר פרי שברכתו האדמה?
9. כיצד יתכן שלכתחילה יש לברך שהכל על פרי שגדל בעץ, והוא עץ לכל השיטות?
10. כיצד יתכן שפרי שאינו משבעת המינים קודם לפרי משבעת המינים, למרות ששניהם ברכתם העץ, והפרי משבעת המינים חביב עליו יותר, ובדעתו לאכול את שניהם עכשיו?