חיד"א: אותו מעשה-פעולה, ואחד חייב והשני מותר לעשות לכתחילה.

מוח חושב

Active member
דהיינו שעושים אותה פעולה רק שהכוונה משתנה, ולפי"ז אסור או מותר לכתחילה.
שתי אפשרויות: א' לגבי שבת לכל המלאכות ולא רק סוג מלאכה אחת!!!!
וא' לגבי חול.
 
נערך לאחרונה:
כמו כן אינו מתכון הוא היתר לכתחילה ובלעדיו יש איסור, דהיינו גורר ספסל ומתכון לעשות חריץ אסור.
וכן פ"ר דניחא ליה באיסור דרבנן, אם לא ניחא ליה הוא מותר
זה נראה התשובה לגבי שבת.
וליתר ביאור: דבר שאינו מתכוין ואינו פסיק רישא, שמותר לגבי כל המלאכות, ומ"מ אם הוא מכוין למלאכה אסורה, ה"ז אסור אפילו שאינו פסיק רישא.

נשאר חידה לגבי חול
 
חזור
חלק עליון