מ מוח חושב Active member יום חמישי בשעה 23:14 #1 דהיינו שעושים אותה פעולה רק שהכוונה משתנה, ולפי"ז אסור או מותר לכתחילה. שתי אפשרויות: א' לגבי שבת לכל המלאכות ולא רק סוג מלאכה אחת!!!! וא' לגבי חול. נערך לאחרונה: יום ראשון בשעה 01:37
דהיינו שעושים אותה פעולה רק שהכוונה משתנה, ולפי"ז אסור או מותר לכתחילה. שתי אפשרויות: א' לגבי שבת לכל המלאכות ולא רק סוג מלאכה אחת!!!! וא' לגבי חול.
פותח הדיון פותח הדיון מ מוח חושב Active member יום שישי בשעה 11:53 #2 אם לא עונים בגלל שלא יודעים, זה אומר שאף אחד כאן לא למד את כללים היסודים של הלכות שבת!!!!! הצביעו 0 הצביעו למטה
י יאיר יחז. מעודה Active member מוצאי שבת בשעה 22:40 #4 עושה כלי. כגון קטימת הדס (ביצה לג:) הצביעו 0 הצביעו למטה
פותח הדיון פותח הדיון מ מוח חושב Active member יום ראשון בשעה 01:36 #5 זה גם יפה, אבל החידה שלי שייכת לכל המלאכות!!!!! הצביעו 0 הצביעו למטה
ע עני בן פחמא New member יום ראשון בשעה 01:40 #6 עושה פעולה המותרת בשבת אם מכוון לצורך חול הוי מכין מקודש לחול הצביעו 0 הצביעו למטה
ע עני בן פחמא New member יום ראשון בשעה 01:42 #7 כמו כן אינו מתכון הוא היתר לכתחילה ובלעדיו יש איסור, דהיינו גורר ספסל ומתכון לעשות חריץ אסור. וכן פ"ר דניחא ליה באיסור דרבנן, אם לא ניחא ליה הוא מותר הצביעו 0 הצביעו למטה
כמו כן אינו מתכון הוא היתר לכתחילה ובלעדיו יש איסור, דהיינו גורר ספסל ומתכון לעשות חריץ אסור. וכן פ"ר דניחא ליה באיסור דרבנן, אם לא ניחא ליה הוא מותר
פותח הדיון פותח הדיון מ מוח חושב Active member יום ראשון בשעה 01:50 #8 עני בן פחמא אמר: עושה פעולה המותרת בשבת אם מכוון לצורך חול הוי מכין מקודש לחול לחץ כדי להרחיב... איך זה שייך לכל המלאכות?? הצביעו 0 הצביעו למטה
עני בן פחמא אמר: עושה פעולה המותרת בשבת אם מכוון לצורך חול הוי מכין מקודש לחול לחץ כדי להרחיב... איך זה שייך לכל המלאכות??
פותח הדיון פותח הדיון מ מוח חושב Active member יום ראשון בשעה 01:53 #9 עני בן פחמא אמר: כמו כן אינו מתכון הוא היתר לכתחילה ובלעדיו יש איסור, דהיינו גורר ספסל ומתכון לעשות חריץ אסור. וכן פ"ר דניחא ליה באיסור דרבנן, אם לא ניחא ליה הוא מותר לחץ כדי להרחיב... זה נראה התשובה לגבי שבת. וליתר ביאור: דבר שאינו מתכוין ואינו פסיק רישא, שמותר לגבי כל המלאכות, ומ"מ אם הוא מכוין למלאכה אסורה, ה"ז אסור אפילו שאינו פסיק רישא. נשאר חידה לגבי חול הצביעו 0 הצביעו למטה
עני בן פחמא אמר: כמו כן אינו מתכון הוא היתר לכתחילה ובלעדיו יש איסור, דהיינו גורר ספסל ומתכון לעשות חריץ אסור. וכן פ"ר דניחא ליה באיסור דרבנן, אם לא ניחא ליה הוא מותר לחץ כדי להרחיב... זה נראה התשובה לגבי שבת. וליתר ביאור: דבר שאינו מתכוין ואינו פסיק רישא, שמותר לגבי כל המלאכות, ומ"מ אם הוא מכוין למלאכה אסורה, ה"ז אסור אפילו שאינו פסיק רישא. נשאר חידה לגבי חול