• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חיובי האשה לבעלה

ציון ש

Well-known member
כתוב בשולחן ערוך אה"ז פ
יש מלאכות שהאשה עושה לבעלה בזמן שהם עניים, ואלו הם: מטחנת, ואופה, ומכבסת, ומבשלת, ומיניקה את בנה וכו' ועוד שם ברמ"א ויש אומרים דאפילו באומרת: איני נזונית ואיני עושה, צריכה לעשות צרכי הבית וכו'
ולפי זה יש לשאול האם בימינו שמצוי שהאשה עובדת האם חיבת בכל הנ"ל וכן במלאכות שהאשה עושה לבעלה כמו הצעת המיטה וכדומה?
(או במילים אחרות עד כמה הבעל יכול לחייב את אשתו לעזור בבית?)
 
שאוקיר יתייכי זה לא הכונה שלא יפגע בה כדרך רוב האנשים
???
ואפרנס וכדו' בדרך כלל מקיימים כולם,
אמן ואמן!
וחוץ מזה החיובים לא תלויים אחד בשני!
נכון מאוד, אבל עד שאדם בודק מה חייבים לו קודם שיבדוק אם הוא מקיים התחייבויותיו.
 
פשוט שיש מלאכות שאפילו עשירה חייבת לעשות, שהבטלה מביאה לידי זימה. כתובות נט:


וראו חידוש נפלא בזה בחזו''ע אבלות ב עמו ' קל שאשה עובדת מעשי ידיה לעצמה!
 
ככלל כדאי קצת להשתמש פחות במונח 'לחייב את אשתו'... האישה מחויבת בהרבה דברים, אבל קודם כל צריך להזהר שלא להתיחס לאישה כחפץ שמחייבים אותו.
בפרט בדורנו עם כל המודעות והידע שיש לנשים ותחושתן שהן גם צריכות לפרנס - אם כיחידה ואם כשותפה - והעובדה שהן לא נמצאות כל היום בבית
שזה יכול להביא למכשולות רבים
וזה חוץ מעצם השלום בית שיכול להחרב מתופעות כאלו
ואם נפשך לומר שהרי כל התורה מלאה באחריות הבעל על האשה? י"ל שצריך לעשות זאת בשום שכל, לא לבא אליה בהתנצחות ש"הנה, את לא עושה מה שכתוב בתורה", אלא יש דרכים טובות יותר
ובפרט שעינינו הרואות מה שקורה בחוץ... ורחמנא יצילנו .
כתבתי לא לגמרי ברור, מפני רגישות הדברים
ולמבינים ינעם
 
עיין באור לציון חכמה מוסר חלק ב עמ' תעט, תפ שמבחינה הלכתית האשה לא חייבת לעשות כלום ממה שהנשים עושות היום בבית!!!
עי''ש הטעם בדברים נוכחים למבין וישרים למוצא דעת
 
חזור
חלק עליון