שלום וברכה
מרן הראש"ל שליט"א (שו"ת הראשון לציון ח"ב סימן נב) התיר ללכת ברחובות העיר העתיקה כאשר הציבו מצלמות והם פועלים באופן אוטומטי משום דהוי פסיק רישיה דלא ניחא ולא איכפת ליה בדרבנן, ובגוף התשובה ציין לדברי שו"ת חשב האפוד (ח"ג סימן פג) שהתיר בכיו"ב לגבי מקומות שהשלטונות התקינו שבכל בית שברחובות העיר כאשר מתקרב אליו משהו בלילה, נדלק אור חזק וכשהוא ממשיך בדרכו האור נכבה. והתיר לעבור בליל שבת על ידי הבתים ההם דהוי פס"ר דלא ניחא ליה, ובלא"ה יש תאורה מספיק ברחובות העיר, וצירף דעת הרשב"א (שבת קז.) על פי הירושלמי שמותר לנעול בית לשמורו אע"פ שהצבי ניצוד בתוכו, ואינו מתכיון לשמור את הצבי בלבד, שאם באותו מעשה שיש בו פסיק רישיה, עושה עמו גם מעשה אחר של היתר, ומתכיון לדבר ההיתר, אפילו בפס"ר מותר. וההליכה ברחוב אין לה שום קשר עם ההדלקה או הכיבוי. וכ"פ בשבט הלוי (ח"ט סימן סט) שאין בזה שום חשש איסור לפי שאין ההליכה נחשבת מלאכת מחשבת לגבי ההדלקה ע"ש, ובשו"ת רבבות אפרים (ח"ג סימן רמז) כתב דהוי כלאחר יד והוסיף עוד צירוף להיתר שאין המלאכה מתקיימת שהתאורה נכבת לאחר זמן קצר. וראה מש"כ עוד בילקוט יוסף (שבת ח"ג סימן שיח סעיפים כה - לא עמודים נד- סב) ושבת (ח"ה עמוד רטז סיף סז).
בברכה רבה